Aquests guardons els va atorgar el Consorci d’Administració Oberta de Catalunya (AOC), en el marc del II Congrés de Govern Digital, celebrat la setmana passada a Barcelona
Els premis s’atorguen als ajuntaments i consells comarcals que van destacar l’any 2016 en la implantació de l’administració digital a les serves organitzacions, i es donen d’acord amb uns indicadors objectius que proposa el Consorci AOC. Els resultats de l’anàlisi d’aquests indicadors i de l’ús dels serveis d’Administració electrònica es publiquen en l’Informe d’e-Administració a Catalunya.
En aquesta segona edició del Congrés de Govern Digital que es va celebrar els dies 25 i 26 de gener, sota el lema “El repte de la societat digital i la transformació de les administracions públiques”, els reconeixements es van dividir en cinc categories d’acord amb el nombre d’habitants.
L’Ajuntament del Prat va rebre un guardó en reconeixement a la implantació i ús de l’administració digital en la seva organització i amb la relació amb la ciutadania i les empreses, en la categoría de més de 50.000 habitants.
El regidor d’Economia, Bon Govern i Transparència del Prat, Lluís Mijoler, va recollir el premi en nom de l’Ajuntament.
Pel que fa a la capital de la comarca, l’Ajuntament de Sant Feliu va rebre un reconeixement per la seva tasca en matèria d’administració electrònica i va participar activament al Congrés, que va reunir més de 1.400 persones, entre càrrecs electes, treballadors públics, ponents i representants d’empreses.
El consistori santfeliuenc va compartir els seus projectes en diverses taules i sessions. En concret, el dimecres 25, a la sessió d’experiències del món local de territoris intel·ligents, la primera tinenta d’alcaldia i Presidenta de l’Àrea de Territori, Sostenibilitat i Activitat Econòmica, Lidia Muñoz, va presentar un projecte innovador i col·laboratiu sobre un model de gestió en 3D d’infraestructures soterrades de serveis existents en subsòl de domini públic.
El mateix dia 25, la Interventora General de l’Ajuntament, Laura Almonacid, va intervenir a la segona trobada d’Innovad@rs Públics, compartint la seva experiència i destacant el paper dels innovadors com a motor de transformació de les administracions públiques.
El dijous 26, el Director de l’Àrea de Govern Obert i Serveis Generals, Mario Alguacil, va moderar la taula “La transformació digital, una moda? Tot el contrari, una oportunitat”, on es va convidar els assistents a reflexionar, des de la perspectiva autonòmica, local i del sector privat, sobre el que suposa la transformació digital per al sector públic.
A més, personal tècnic de l’Ajuntament va poder participar en dos interessants taules presentant, per una banda, un exemple d’ús de nous sistemes de signatura a les actes d’inspecció en mobilitat, i per altra banda, l’experiència de l’Ajuntament de Sant Feliu en el desplegament de l’Administració digital.
A la cloenda del Congrés, el quart tinent d’alcaldia i President de l’Àrea de Govern Obert i Serveis Generals, Josep M. Rañé, va recollir de mans de la consellera de Governació, Administracions Públiques i Habitatge, el reconeixement a l’Ajuntament com a Administració Oberta i digital, en la categoria de 20.001 a 50.000 habitants.
Finalment, l’Ajuntament d’Esplugues també va rebre un guardó i es va situar entre els 10 municipis d’entre 20.000 i 50.000 habitants que més progressos han fet en la implantació de l’administració oberta, és a dir, que compten amb major grau de digitalització.
El consistori espluguenc ha aconseguit aquest reconeixement per segona vegada, ja que també va formar part del top 10 de l’AOC durant el primer Congrés de Govern Digital.