Els quatre municipis també han acordat el tall conjunt de la carretera C-245 en una jornada per reivindicar un ús més cívic d’aquesta via i estudiaran la posada en marxa d’un servei públic de bicicletes compartides al Delta

La “Plataforma per al foment d’una mobilitat i un transport públic eficient i sostenible a la Plana del Delta del Llobregat” segueix fent passos per potenciar les seves reivindicacions. En una trobada celebrada aquest dimarts 11 d’abril a Viladecans, els ajuntaments de Castelldefels, Gavà, Sant Boi i Viladecans han acordat sol·licitar al Ministeri de Foment del Govern d’Espanya que reprengui el projecte de l’anomenat “Metro del Delta”, així com organitzar una jornada cívica al setembre a la carretera C-245, tancant-la a l’ús dels vehicles amb motiu de la Setmana de la Mobilitat Sostenible. A més, s’han compromès a estudiar la creació d’un servei de “bicing” compartit pels quatre municipis un cop s’executi la reforma de la carretera C-245, prevista per a l’any vinent.

L’alcaldessa de Castelldefels, Candela López, ha destacat que “el Ministeri de Foment no pot seguir donant l’esquena a les necessitats de mobilitat del Delta”. Per això, “la unitat d’acció dels quatre municipis és essencial”, apunta Lluïsa Moret, alcaldessa de Sant Boi de Llobregat. Per la seva banda, l’alcaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, recorda que “la nova línia donaria servei a poblacions que sumen un total de 250.000 persones”. Pel que fa a la carretera C-245, l’alcalde Viladecans, Carles Ruiz, ha apostat per convertir-la en “la Diagonal del Delta, un espai més cívic i de mobilitat sostenible entre els municipis”.

A la trobada s’ha acordat sol·licitar una reunió al ministre de Foment del Govern central, Íñigo de la Serna, per abordar la possibilitat de reprendre amb la major celeritat possible el projecte de construir una nova línia ferroviària entre Cornellà i Castelldefels pel centre dels municipis, l’anomenat “Metro del Delta”. Els quatre municipis ja fa anys que reivindiquen una millora del transport públic a la cornisa del Delta i volen que el ministre es comprometi a reprendre la inversió, fixant els terminis d’execució i adjudicant el projecte constructiu.

Des que l’any 2000 es va incorporar per primera vegada en el Pla d’Infraestructures de la Generalitat de Catalunya, la construcció d’aquesta línia ferroviària es va anar redissenyant i ajornant fins que l’any 2010 el Ministeri de Foment va aprovar l’estudi informatiu del projecte. Aquest preveu una línia entre la Zona Universitària de Barcelona i Castelldefels amb 11 estacions, quatre de nova creació i la resta ampliant les existents actualment en diferents mitjans de transport públic ferroviari (Metro, Rodalies i Ferrocarrils de la Generalitat) on es crearien intercanviadors. L’actuació forma part del Pla Director d’Infraestructures de Catalunya 2011-2020.

Els ajuntaments també han acordat, per primera vegada, una activitat conjunta amb motiu de la Setmana Europea de la Mobilitat Sostenible: el 24 de setembre es tallarà al trànsit la carretera C-245, que travessa els quatre municipis, perquè aquest espai sigui ocupat per la ciutadania per al seu ús lúdic i social. L’acte pretén reivindicar un ús més cívic d’aquesta via i una mobilitat més sostenible, esdevenint també una mostra de suport al projecte de reconversió de la carretera que impulsaran en breu la Generalitat de Catalunya i l’Àrea Metropolitana de Barcelona, amb una inversió compartida de 21,5 milions d’euros.

La reforma prevista de més de 10 quilòmetres de la carretera al seu pas pels quatre municipis comportarà la creació d’un carril bici i un carril bus segregat, que comportarà la creació d’un bus ràpid o exprés, que permetrà rebaixar de manera important tant el temps de trajecte com la freqüència del servei d’autobusos entre Cornellà i Castelldefels, beneficiant 35.000 persones que els dies laborables utilitzen el bus en aquest tram. Les obres haurien de començar en breu per complir-se l’objectiu traçat de tenir la carretera reformada abans que acabi l’any 2018.

Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels també han decidit estudiar la posada en marxa d’un servei públic de bicicletes compartides (“Bicing”), una vegada s’hagi dut a terme la reforma de la carretera C-245. La iniciativa vol aprofitar la creació del nou carril bici a la carretera, que se sumarà a les xarxes existents a dins dels quatre municipis, per promoure l’ús d’aquest mitjà de transport sostenible no només per a la mobilitat interna sinó també per desplaçar-se entre les ciutats.

Font: Ajuntament de Gavà (elBruguers) 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here