Aquest dijous 18 de maig l’Ajuntament de Montcada i Reixac va rebre l’anunci per part del Ministeri de Foment que es tiraría endavant el soterrament de les vies del tren, concretament de la línia R2. Montcada, juntament amb Sant Feliu i l’Hospitalet, és un dels tres municipis que tenen pendent el soterrament de la línia fèrria des de fa molts anys
Així, aquesta és una bona notícia per a Montcada, que ara iniciarà la redacció del seu projecte, avenç que des de Sant Feliu han celebrat mitjançant la publicació d’un comunicat de suport.
A les darreres setmanes el Govern central va anunciar el compromís de destinar 1.882 milions d’euros per a la millora de la xarxa de Rodalies fins al 2025 i va posar en el punt de mira la necessitat dels soterraments de Montcada, Sant Feliu i l’Hospitalet, un compromís que des de la la capitaliz baixllobregatina ja es va entendre amb molta prudència.
La prova del cotó
Després dels últims anuncis l’alcalde de Sant Feliu, Jordi San José, ha explicat que “Sant Feliu pot esdevenir «la prova del cotó» que demostri la veracitat d’aquests compromisos, en tant en quant té un projecte executiu aprovat pel propi Ministeri que podria començar en un breu lapse de temps, si es destinen 120 milions d’euros dels 1.882 previstos”.
En els darrers dies l’Ajuntament ha estat en contacte amb el secretari general d’Infraestructures del Ministeri de Foment, el delegat del Govern a Catalunya, i el secretari d’infraestructures i mobilitat de la Generalitat i el 29 de maig està previst que se celebri una reunió de la Comissió de Seguiment del soterrament a Madrid.
Una reivindicació històrica
El soterrament de la via fèrria ha estat una reivindicació històrica a Sant Feliu des de l’any 1980 que compta amb el suport unànime de tots els partits i la ciutadania basada fonamentalment en raons de seguretat, així com dels ajuntaments de pobles i ciutats amb estacions de les línies R1 i R4.
L’Ajuntament considera el soterrament imprescindible per a la seguretat dels milers de ciutadans i ciutadanes que travessen el pas a nivell cada dia, el qual té les barreres baixades 50 minuts cada hora. A més, el soterrament també seria una obra clau per poder incrementar les freqüències de pas dels trens de la línia R4 de Rodalies de Barcelona, reclamació que han fet tots els ajuntaments afectats del Baix Llobregat, Alt Penedès i Baix Penedès.
Font: Ajuntament de Sant Feliu