El Departament de Territori i Sostenibilitat s’incorpora al grup de treball que han constituït els municipis per impulsar les accions necessàries perquè s’acabi l’obra. “Volem reducció de terminis i informació transparent perquè hi ha moltes empreses que perden competitivitat perquè aquesta connexió no està acabada”, afirma el conseller
El conseller de Territori i Sostenibilitat, Josep Rull, ha donat suport avui als alcaldes del Baix Llobregat i del Vallès Occidental que reclamen al Ministeri de Foment la finalització de l’enllaç entre l’A-2 i l’AP-7. En un acte celebrat a Molins de Rei, els representants municipals han constituït un grup de treball, on s’hi incorpora també el Departament de Territori i Sostenibilitat, amb l’objectiu d’impulsar les accions necessàries perquè s’acabi aquest obra, adjudicada pel Ministeri de Foment fa 10 anys. El grup de treball el formen deu ajuntaments: Castellbisbal, Corbera de Llobregat, Martorell, Molins de Rei, Pallejà, Rubí, Sant Andreu de la Barca, Sant Cugat del Vallès, Terrassa i El Papiol.
Per a Rull, aquest enllaç “és una obra de país, forma part del corredor viari mediterrani i és una d’aquelles inversions que amb pocs recursos genera un gran retorn econòmic, social i ambiental”. “El que demanem és que es redueixin els terminis i informació transparent, perquè hi ha moltes empreses que perden competitivitat perquè aquesta connexió no està acabada”, ha afirmat. L’alcalde de Molins de Rei, Joan Ramon Casals, ha destacat el front comú que han fet els alcaldes: “Avui 10 municipis ens hem trobat per reclamar la finalització d’una obra cabdal per al territori i per al país”. L’alcalde de Castellbisbal, Joan Playà, impulsor de la iniciativa, ha manifestat: “Els municipis afectats hem decidit continuar fent accions conjuntes per aconseguir que la connexió s’acabi”.
La connexió de l’A-2 amb la B-30 a l’alçada de Castellbisbal és una obra de 74 milions d’euros inclosa al protocol signat entre el Ministeri de Foment i la Generalitat l’any 2005. Els treballs es van adjudicar l’any 2007, però han anat patint diferents aturades i reinicis. L’enllaç connectarà les dues vies sense haver de passar pel peatge de Martorell i, alhora, augmentar la connectivitat territorial del nord del Baix Llobregat a la xarxa viària d’altes prestacions.
Font: Ajuntament de Molins de Rei