Les obres per reobrir el vial d’accés a Sant Boi de Llobregat des de la carretera comarcal C-245 han començat aquest divendres. Segons l’Ajuntament, el Ministeri de Foment ha iniciat els treballs necessaris per recuperar la situació inicial del vial d’accés al nucli urbà, tal com havien reclamat els municipis afectats per les obres de construcció de la variant de la carretera

Els ajuntaments de Sant Boi, Santa Coloma de Cervelló, Sant Vicenç dels Horts i Torrelles de Llobregat, juntament amb la Diputació de Barcelona i la Generalitat, han reivindicat durant mesos al Ministeri de Foment solucions per evitar les cues i molèsties circulatòries que provoca la interrupció de les obres de la variant i el conseqüent tall continuat del vial.

Les obres de la variant de la C-245, que connecten la ronda del Litoral i l’autopista C-32, fa més de dos anys que estan aturades per diferents problemes administratius i pressupostaris. L’últim obstacle, expliquen en un comunicat els ajuntaments, va ser l’entrada en situació de concurs de creditors de l’empresa adjudicatària, Isolux-Corsán, que impedeix la represa dels treballs a curt termini perquè caldrà iniciar una nova licitació. 

Davant aquesta situació, el juliol passat els municipis afectats, la Diputació de Barcelona i la Generalitat van lliurar al ministre de Foment, Íñigo de la Serna, una carta reivindicativa conjunta que exigia la reobertura del vial d’accés a Sant Boi abans de l’inici del curs escolar per poder recuperar la situació inicial a l’espera que les obres de la variant es puguin reprendre.

“Després de moltes converses telefòniques, reunions i reivindicacions institucionals, els treballs per a la reobertura del vial s’han iniciat aquesta tercera setmana d’octubre”, han afegit.

Segons el Ministeri de Foment, l’obra implicarà la demolició d’un mur provisional al lateral de la carretera i l’excavació del terreny per encabir el nou ramal i eliminar el desnivell existent, i finalitzarà amb la pavimentació de la connexió de la carretera amb el vial d’accés al nucli urbà. 

D’acord amb els plans ministerials, les obres duraran un màxim de dos mesos i tindran una incidència mínima i puntual en la circulació de vehicles. El vial hauria de poder reobrir-se al trànsit cap a mitjans del mes de desembre.

Una altra de les peticions dels municipis i que encara està pendent per part de Foment, segons han indicat, és conèixer el programa d’actuació i un calendari sobre el nou procés de licitació de la variant. “Una infraestructura que ha patit, ja des dels Jocs Olímpics de Barcelona, dècades de retards, incidències i paralitzacions”, han lamentat els ajuntaments. 

Mentrestant, el Ministeri de Foment i la Diputació de Barcelona treballen per signar un conveni que permeti l’execució, per una banda, del projecte de desdoblament del ramal de connexió entre la BV-2002 i l’A2 i, per l’altra, l’ampliació i millora de la rotonda de Sant Vicenç dels Horts, que connecta amb aquestes dues infraestructures i amb la B-23. 

Els municipis han indicat que aquestes dues actuacions s’havien de fer un cop finalitzades les obres de la variant, i la seva realització prèvia es valora com “la solució òptima per a la mobilitat de l’entorn”.

Font: ACN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here