El ral·li Dakar 2018 comptarà amb la participació de 142 pilots en la categoria de motos, entre ells 28 inscrits en la modalitat més dura, sense cap assistència per a tot el recorregut de 9.000 quilòmetres entre Lima i Còrdova (Argentina). La pilot de Corbera, Laia Sanz, hi participarà per vuitena vegada

El pilot britànic Sam Sunderland (KTM), actual campió del raid en motos, ha assegurat en un comunicat de l’organització de la cursa que “probablement hi ha deu pilots capaços de guanyar a la sortida del Dakar”.

Entre aquesta desena de favorits, on Sunderland està inclòs, també hi és l’australià Toby Price (KTM), guanyador del Dakar el 2016, ja recuperat de la fractura de fèmur que el va obligar a abandonar el ral·li aquest any en la seva quarta etapa.

Altres pilars de la marca austríaca KTM per sumar la seva dissetena victòria consecutiva al Dakar són l’austríac Matthias Walkner, qui arriba com a campió del Ral·li del Marroc, i el seu company d’equip, el francès Antoine Méo.

Amb KTM també correrà la pilot del Baix Llobregat, Laia Sanz, amb l’objectiu d’acabar el ral·li per vuitena vegada consecutiva i, de ser possible, estar dins dels deu primers com ho va fer el 2015 amb el seu novè lloc.

Entre els contrincants de KTM destaca l’espanyol Joan Barreda (Honda), amb dinou victòries de trams especials a l’esquena.

La marca japonesa també compta amb el portuguès Paulo Gonçalves, segon al Dakar 2015, i l’argentí Kevin Benavides, que va haver d’abandonar en l’última edició del raid.

A bord de les Yamaha aspiraran a estar a la part alta de la general els francesos Adrien van Beveren, quart al Dakar de 2017; Xavier de Soultrait, guanyador del Merzouga Ral·li; i l’argentí Franco Caimi, millor novell de l’últim Dakar amb la seva vuitena posició.

Per la seva banda, el xilè Pablo Quintanilla (Husqvarna) ha estat el pilot més regular de les dues últimes temporades i també aspira a lluitar per les primeres posicions del raid.

Dins dels 28 pilots sense assistència, ressalta la presència del francès Olivier Pain, antic pilot de Yamaha, que ha participat en deu edicions del Dakar, de les quals cinc les va acabar entre els deu primers.

Els pilots sense assistència només compten amb un bagul amb les seves pertinences, eines i recanvis per a tota la cursa, i tenen prohibit rebre qualsevol tipus d’assistència que no sigui la de pilots de la seva mateixa modalitat.

Font: EFE

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here