El secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori i els alcaldes de Martorell, Sant Esteve Ses Rovires, Masquefa i Piera, presenten el projecte que sortirà a informació pública els pròxims dies
L’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa; el secretari d’Infraestructures i Mobilitat del Departament de Territori, Ricard Font; juntament amb l’alcalde de Sant Esteve Sesrovires, Enric Carbonell; l’alcalde de Masquefa, Xavier Boquete; i l’alcalde de Piera, Josep Llopart, van presentar ahir el projecte de traçat del desdoblament de la carretera B-224, que sortirà a informació pública en els pròxims dies.
Xavier Fonollosa va recordar que aquesta actuació “és una reivindicació històrica dels alcaldes” i ha mostrat la seva satisfacció perquè “avui presentem un full de ruta clar: és una obra que estarà prevista en el pla econòmic i financer del Departament, el que vol dir que és una necessitat prioritària i que serà realitat el 2019“.
Aquesta actuació incrementarà, d’una banda, la capacitat de la carretera i millorarà la mobilitat en aquest àmbit, amb una inversió estimada en 20,2 MEUR. Es preveu licitar i iniciar l’obra durant el 2019.
L’alcalde de Martorell va explicar que “és una obra necessària ja que la carretera de Piera ha patit un increment important de trànsit com a conseqüència de l’activitat econòmica que s’ha generat al seu voltant“. En aquest sentit, ha afegit que “el 90% dels itineraris de vehicles són en direcció a Martorell” i ha destacat que el desdoblament inclourà una nova entrada al municipi, la qual cosa “lliga amb el nostre model territorial i ens permetrà avançar en el projecte del nou barri de La Sínia“.
La B-224, que pertany a la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat, és un dels principals eixos de comunicació entre les comarques de l’Anoia i del Baix Llobregat. Discorre entre Vallbona d’Anoia –on connecta amb l’Eix Diagonal (C-15)– i Martorell –on enllaça amb l’A-2 i l’AP-7, tot unint altres municipis com Piera, Masquefa, Sant Llorenç d’Hortons i Sant Esteve Sesrovires. Entre Vallbona i Piera té un trànsit de 5.500 vehicles diaris i a Sant Esteve Sesrovires, de 18.200 vehicles, i arriba fins als 25.000 vehicles a l’entorn de Martorell.
El Departament de Territori i Sostenibilitat està treballant en els projectes de millora integral d’aquesta carretera, dividits en dos grans trams, en funció de seves característiques de traçat, funcionalitat i trànsit: variant entre Vallbona d’Anoia i Masquefa i condicionament entre Sant Llorenç d’Hortons i Martorell. Pel que fa al projecte d’aquest segon tram, ha calgut impulsar un projecte de traçat, independent, per adaptar l’actuació a les previsions urbanístiques de Martorell, que inclouen un nou corredor d’entrada al municipi.
En un primer tram de 500 metres, el desdoblament previst es recolza en la calçada actual de la B-224 i, a continuació, el traçat se’n separa en sentit nord. D’aquesta manera, es crea una nova connexió a Martorell, alhora que la B-224 actual passa a tenir una funcionalitat més local, tot evitant el trànsit de pas que actualment travessa la urbanització del Pou del Merli i facilitant la relació d’aquest sector amb el nucli urbà.
La via projectada té una amplada de 21 metres; consta de dos carrils per sentit de la circulació, de 3,5 metres cadascun, vorals exteriors d’1,5 metres i vorals interiors d’1 metre. La mitjana de separació entre els dos sentits és de 2 metres d’amplada.