El dissabte 26 de maig es va publicar al BOE la relació de bens i drets afectats per la construcció del soterrament de Sant Feliu. Això significa, que algunes propietats privades de la localitat quedaran afectades per expropiacions o usos durant les obres. Malgrat la gran embargadura del projecte, les afectacions son poques i limitades, i no afecten a cap habitatge particular.
Però el més rellevant si analitzem l’anunci en profunditat, és que aquesta publicació implica que ADIF i el Ministeri de Foment van avançant en els compromisos adquirits pel ministre Íñigo de la Serna al mes de gener. Aquest nou pas endavant, se suma a l’aprovació el passat 27 d’abril del projecte bàsic del soterrament, amb la previsió per part del Ministeri de Foment que el projecte definitiu s’aprovi a finals d’aquest any i les obres es puguin licitar durant el primer semestre de 2019.
Així, malgrat l’escepticisme inevitable davant d’una obra que porta reivindicant-se 40 anys, aquesta vegada s’ha arribat molt més lluny que mai en un procés que ara mateix sembla imparable, i que significaria que el segon semestre de 2019 Sant Feliu iniciaria la construcció definitiva del seu futur com a ciutat.
Es tracta d’un projecte pressupostat en aproximadament 136 milions d’euros, finançat íntegrament per ADIF, les obres del qual tindran durada de 47 mesos. La longitud de la infraestructura serà de quasi 3 quilòmetres dels quals se soterraran 1.545 m.
Paral·lelament al projecte constructiu d’ADIF, l’Ajuntament està treballant en un procés participatiu per a que la ciutadania decideixi el futur de la superfície alliberada pel soterrament. En aquest sentit, els dies 8 i 15 de juny se celebraran les jornades Diàlegs per al soterrament per conèixer altres experiències similars i el impacte que han tingut en les ciutats convidades (8 de juny), i per començar a debatre sobre model de ciutat i el Sant Feliu del futur (15 de juny).