Amb motiu de l’Any del Turisme Cultural, la Diputació de Barcelona i IgersMap han creat un mapa que mostrarà la cultura de les comarques barcelonines des de la mirada dels instagramers. Per tal de construir-lo, al llarg del 2018 es llançaran 4 convocatòries, de les quals ja s’han fet 3, per recollir imatges de diverses temàtiques vinculades a la cultura. El mapa es pot consultar tant al web de Barcelona és molt més com a https://igersmap.com/es.
El mapa mostra els punts populars (aquells punts que reben més de 10 imatges) i els punts per descobrir. A cada punt es pot visualitzar la totalitat d’imatges rebudes i cada imatge inclou el nom de l’autor, el nom del punt i les indicacions de com arribar-hi.
De moment s’ha recollit 446 imatges de 218 localitzacions diferents sobre patrimoni artístic, històric i/o arquitectònic anterior a 1920; 265 imatges sobre activitats i experiències que caracteritzen el nostre estil de viure, i 269 imatges de 59 localitzacions sobre ires, festes i tradicions vinculades al folklore local.
I encara queda una convocatòries més, del 9 de setembre al 21 d‘octubre, sobre art i arquitectura contemporanis.
Com es pot participar
Els instagramers que volen participar hauran d’escollir un màxim de 10 fotos de la seva galeria d’Instagram; enviar els enllaços o adjuntar les imatges a culturaigers@diba.cat; indicar la localització de les imatges, i escriure el seu nick al cos del missatge
Les imatges hauran de ser de l’àmbit geogràfic al qual fa referència el mapa: comarques de l’Alt Penedès, Anoia, Bages, Baix Llobregat, Barcelonès, Berguedà, Garraf, Maresme, Moianès, Osona, Vallès Occidental i Vallès Oriental. S’hi exclourà la ciutat de Barcelona, que actualment ja té el seu propi IgersMap.
Què és IgersMap?
IgersMap és un projecte col·laboratiu que pretén mostrar les ciutats i territoris des de la mirada dels instagramers locals, que, responent a la pregunta “on portaries a un amic instagramer que et visités a fer les millors fotos de la teva ciutat o del teu territori”, envien un màxim d’imatges dels seus punts preferits. L’objectiu és delimitar, amb la participació de tots els igers de la comunitat que vulguin contribuir al projecte, els punts que, a causa del seu atractiu fotogràfic, tenen un especial interès per als usuaris d’Instagram, siguin habitants o visitants.
IgersMap va néixer el 2014 de la mà de la comunitat dels igers de Tarragona, @IgersTGN, i s’inscriu en les tendències culturals i turístiques que plantegen un coneixement expandit de les ciutats utilitzant la web 3.0. A partir de l’èxit aconseguit en aquesta primera experiència a Tarragona, la plataforma IgersMap ha anat creixent, i fins ara ha incorporat, a més, els mapes de Girona, Saragossa, Bilbao, Barcelona, Madrid, València, Lleida i Balears.
Font: Diputació de Barcelona