Previst per al 2019, aquest canvi implicarà una rebaixa substancial del bitllet als municipis de El Papiol, Sant Climent de Llobregat, Torrelles de Llobregat, Pallejà, La Palma de Cervelló, Sant Andreu de la Barca, Sant Vicenç dels Horts i Santa Coloma de Cervelló
Divuit municipis que estan a la segona zona tarifària del transport públic metropolità passaran a integrar la primera zona de l’Autoritat Metropolitana de Barcelona (AMT), que és la més econòmica.
L’alcaldessa de Barcelona i presidenta de l’AMB, Ada Colau, ha explicat que l’objectiu “és compartit” entre l’Àrea Metropolititana de Barcelona, l’Ajuntament de Barcelona i la Generalitat de Catalunya.
Colau ha dit que fa temps que es treballa amb aquest objectiu perquè “volem que hi hagi un transport públic a la ciutat real que és la ciutat metropolitana” per “caminar cap a la zona única”. Els divuit municipis que s’incorporaran a la Zona 1 no són tots els que actualment estan a la segona zona tarifària.
La mesura serà aprovada al plenari de la corporació metropolitana dimarts 16 d’octubre i després l’ATM haurà d’aprovar el nou mapa tarifari, segons explica avui el diari ‘El País’, que afegeix que en contrapartida els 18 municipis hauran d’assumir un nou impost.
L’alcalde de Sant Climent de Llobregat, Isidre Sierra, manifestava en acabar la reunió que “podem estar molt satisfets, perquè tenim a tocar la resolució d’una reivindicació històrica. Però, a més, perquè tot apunta a que serà amb unes condicions avantatjoses per als municipis que estem implicats. Tot i que serà un procés progressiu a Sant Climent podrem gaudir des del primer dia de la baixada de preus que suposa entrar a la zona 1”.
Més enllà dels avantatges econòmics, la unificació de zones també suposarà un increment de freqüència en algunes línies de bus, i la implantació progressiva de vehicles híbrids menys contaminants que els actuals. A més, el transport metropolità es podria beneficiar properament d’un notable increment en l’aportació que realitza l’Estat segons anunciava durant la reunió el propi vicepresident de Mobilitat i Transport.
Entre les qüestions que encara estan pendents de ser tancades es troben alguns detalls relacionats amb el finançament que serà necessari per a culminar aquest procés que s’estima que serà de 45 MEUR dels quals l’AMB assumiria 17 MEUR i la Generalitat de Catalunya al voltant de 5 MEUR.
Font: ACN