L’empresa pastissera Vira Brands, propietat de la família Ramon, ha invertit prop de 2 MEUR en ampliar i modernitzar la seva fàbrica a Martorell (Baix Llobregat). Del total, 1,7 milions s’han destinat a instal·lar una nova línia de producció d’última generació que permetrà triplicar la fabricació de productes “impuls”, peces de petit format fetes amb xocolata i amb formes i empaquetatges originals, i la resta a ampliar la fàbrica en més de 150 metres quadrats per encabir dos dipòsits de matèria primera -xocolata desfeta- de 25 tones. Marc Ramon, un dels tres germans propietaris, ha destacat que la inversió servirà per poder absorbir la creixent demanda i obrir nous mercats i també per automatitzar la producció i fer desaparèixer les feines més pesades i amb menys valor afegit.
Vira Brands, fundada com a pastisseria el 1904 a Martorell i comandada per la quarta generació de la família Ramon, va facturar 14 MEUR l’any passat i dona feina a un centenar de persones. Actualment, comercialitza més de 500 referències, de les que unes 130 són de fabricació pròpia. Del total de la seva producció, un 60% es destina a l’exportació a 25 països d’arreu del món.Durant la inauguració de les noves instal·lacions, Marc Ramon ha destacat que la nova línia de producció permetrà donar resposta a l’augment de la demanda que fins ara els havia fet treballar per sobre de la capacitat de la planta “posant en perill la relació amb els clients”. A més, ha explicat que el fet d’automatitzar la gamma de productes “impuls” -amb diferents colors i molts detalls- permetrà eliminar moltes feines manuals “pesades, monòtones i sense valor afegit” i destinar els treballadors que les feien fins ara a “tenir més cura dels detalls finals” i, d’aquesta manera, incrementar la qualitat del producte.
Adela Ramon, responsable de producte, ha explicat que la nova línia de producció, única a l’Estat, incorpora una màquina impressora de xocolata en 3D i permet fabricar tres línies de productes a l’hora -bombons, figures de xocolata amb motllo i piruletes- de manera totalment automatitzada, el que aporta “flexibilitat i rapidesa”. L’ampliació de la fàbrica ha permès instal·lar dos grans dipòsits de 25 tones per emmagatzemar xocolata calenta, la matèria primera. Segons Marc Ramon això suposa un pas endavant perquè s’estalvien diversos processos de tractament de la xocolata que s’havien de fer fins ara i que implicaven costos elevats. “Fins ara la xocolata venia en estat sòlid i l’havíem d’escalfar per poder-la treballar. Ara ens arriba en camions cisterna amb temperatura controlada i a punt per ser utilitzada”, ha afegit. Per contra, la xocolata emmagatzemada s’ha d’utilitzar en un termini màxim de tres setmanes, el que suposa una “pressió afegida”.
L’ampliació o modernització de la fàbrica permetrà a l’empresa fer un pas més en la consolidació de les seves línies de productes que inclouen Vira Tradition, dedicada a l’elaboració del productes tradicionals de pastisseria i xocolata com coques, panellets o torrons; Vira Luxocolat, productes gourmet per a mercats globals; Vira Fashion in Sweets & Chocolates, productes de marca privada i projectes a mida per a mercats minoritaris i; Adelania, per a la distribució d’ingredients per a professionals.Empresa familiar d’èxitPer l’alcalde de Martorell, Xavier Fonollosa, Vira Brands és un exemple d’empresa familiar d’èxit que no ha parat de créixer adaptant-se a les demandes d’un mercat cada cop més globalitzat per esdevenir una empresa puntera en el seu sector.
Font: ACN