Els Ajuntaments d’Esplugues i Sant Boi de Llobregat han reclamat a la companyia Telefònica-Movistar que restableixi de manera urgent el servei de telefonia i connexió que porta setmanes sense funcionar als barris de Can Vidalet i Can Clota, a Esplugues, i de Ciutat Cooperativa-Molí Nou, a Sant Boi.
228 families d’Esplugues i 187 llars de Sant Boi s’hi ha vist afectades, i en alguns casos porten més de 20 dies sense connexió a casa per problemes a la xarxa que la companyia atribueix a les intenses pluges que han caigut recentment. Molts dels afectats i afectades son persones grans que com a conseqüència d’aquesta fallida han quedat sense servei de teleassistència, ja que funciona amb la línia fixe.
Les alcaldesses d’Esplugues i Sant Boi, Pilar Díaz i Lluïsa Moret, han reclamat al director general de Telefónica Catalunya, Kim Faura, que es busqui una solució provisional mentre no es resolgui l’averia per a poder abastir les persones que utilitzen el servei de teleassistència. Els dos consistoris treballen des de fa dies per saber exactament el nombre de persones que utilitzen aquest servei i han quedat afectades.
Pilar Díaz ha manifestat que “No poden passar més dies deixant desateses les persones afectades, i en especial les més vulnerables. Telefònica te la obligació per llei de proveir de servei bàsic de telefonia a la ciutadania i ho està incomplint” Per altra banda, Lluïsa Moret, ha explicat que “hem reclamat a la companyia que resolgui la incidència el més aviat possible i, a més, hem desplaçat físicament al barri de Ciutat Cooperativa i Molí Nou els serveis de l’OMIC un dia a la setmana”
Han posat a disposició de tots els usuaris que s’hagin vist afectats per l’avaria les oficines municipals d’informació al consum (OMIC) per determinar-ne l’abast total i ajudar-los en la presentació de reclamacions a la companyia.
Font: ACN/Ajs. Sant Boi i Esplugues.