L’Ajuntament de Cornellà està creant un projecte de cohabitació entre bicicletes i la resta de vehicles per a aconseguir una xarxa ben connectada que permeti una mobilitat sostenible i segura que abasti tots els barris de la ciutat.
Aquesta manera de pacificar el trànsit repercuteix en la reducció de la contaminació i en la disminució de la gravetat en el cas d’un accident de circulació. És per això que des de l’Ajuntament estan delimitant la velocitat a 30km/h en alguns carrers estrets per a que les bicicletes puguin cohabitar amb els vehicles a la calçada i augmentar la xarxa pedalable de la ciutat de manera segura, a més de seguir creant nous carrils bici segregats en diverses vies de la ciutat.
Durant l’any 2018, va realitzar-se la cohabitació al carrer Anoia, al barri de la Gavarra, i recentment s’han transformat amb una senyalització horitzontal el carrer Rubió i Ors, el passeig dels Ferrocarrils Catalans, l’Avinguda Baix Llobregat, l’avinguda Línia Elèctrica i el carrer de Mossèn Andreu. Durant el 2019 les obres que actualment s’estan executant a la carretera del Prat s’estendran també al carrer Empordà, on s’implementarà també una senyalització horitzontal.
Totes aquestes actuacions suposen uns 4.100 metres més de xarxa pedalable a la ciutat.
A més, les obres de transformació dels principals eixos viaris de la ciutat, que s’emmarquen dins el projecte del Cornellà Natura, ja inclouen carrils bici segregats. Alhora, s’està elaborant, en base a les recomanacions de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, una actualització de l’ordenança de circulació per a regular l’ús de bicicletes, patinets elèctrics i altres vehicles de mobilitat personal, d’acord amb les noves realitats i necessitats socials plantejades per l’augment de l’ús d’aquests tipus de vehicles.
Font: Aj. de Cornellà