La vintena edició del saló tanca portes després de rebre la visita de més de 15.000 visitants i reforçant el seu posicionament com a fira de referència per al sector
Després de tres intensos dies de fira, el Mediterranean Diving Show s’acomiada fins la propera edició. Les xifres que ens deixa són un reflex de la seva bona salut. Vint anys d’un saló que continua sent el punt de trobada més veterà per al sector de les activitats subaquàtiques en Espanya i manté el seu posicionament entre les principals fires de busseig d’Europa.
Uns 130 expositors nacionals i internacionals, el recolzament de les principals marques, l’atractiu programa de les Jornades Tècniques Professionals que ha registrat uns 1.200 assistents entre totes les conferències, la qualitat de les activitats paral·leles que han amenitzat els 8.300 metres quadrats de superfície expositiva i una xifra de visitants que ha superat els 15.000 de l’edició anterior, tot dóna com a resultat un Mediterranean Diving que assenta ja les bases per a 2020.
Un cop més els visitants han trobat al saló totes les novetats que presenten els fabricants, els materials més innovadors, models de neoprens per submergir-se en qualsevol fons marí i a qualsevol temperatura, les millors càmeres de captació d’imatge subaquàtica, les aletes i ulleres de darrera generació, jaquets, les destinacions més aventureres per qui volen arriscar, les immersions ideals per bussejar en família, destinacions tradicionals com Maldivas, Mar Rojo, Indonèsia o els secrets dels fons marins que tenim més a la vora. Tot en una fira que també ha acollit presentació de propostes emprenedores com el Camí de Santiagua, una alternativa subaquàtica al Camí de Santiago, la visita de l’autor del llibre “48 brazadas”, Miquel Sunyer impulsor també de les Vies Braves, o la presentació de l’edició 2019 del certamen Fotovideosub de projecció internacional.
Entre les novetats que s’han succeït al llarg d’aquests tres dies de fira, destaca la Passarel·la del MD Show que ha captivat l’atenció del públic. Una proposta pionera que s’ha fet realitat gràcies a l’aportació de Cressi, Freatic, De Profundis i Beuchat que han aprofitat per fer desfilar les seves novetats en neoprens i material per a la pràctica d’immersions. Es calcula que unes quatre- centes persones han presenciat les dues desfilades realitzades.
Com ja és habitual, la piscina climatitzada instal·lada en l’interior del recinte firal ha estat altre dels punts vius del saló. Gràcies als instructors de Protecció Civil i als tallers d’apnea que ha organitzat la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques es calcula que més de cent nens i nenes s’han ficat a l’aigua per a participar-hi.
Quant al perfil del públic, divendres l’assistència va ser majoritàriament professional i al llarg del cap de setmana la fira va prendre un aire molt més familiar. Els tres dies han sigut una oportunitat ideal que ha generat negoci tant pels expositors com per al públic professional i aficionat que sense moure’s de lloc ha pogut trobar, comparar i contractar productes i serveis de tot tipus i per a qualsevol nivell de busseig.
En general, aquesta vint edició de la fira ha generat l’engranatge perfecte per començar a treballar en la següent edició, el Mediterranean Diving Show 2020.