El joc “Ens saps prou, de català?” ha estat creat pels alumnes de 5è de primària del centre educatiu.

L’escola Mestral també ha obtingut l’accèssit de l’aula de 6è de primària i l’escola Mare De Déu del Carme del Prat de Llobregat també ha obtingut un accèssit pels alumnes de 5è B.

Infants de 184 aules de Catalunya, Franja de Ponent i el País Valencià van participar al 5è Concurs Tísner de Jocs de Català. L’acte va celebrar-se a l’Auditori de Barcelona per a conèixer quines eren les propostes guanyadores amb l’actriu i escriptora Estel Solé i la participació del mag Sermagus.

Tres de les propostes presentades per escoles del Baix Llobregat han estat guardonades. El joc “En saps prou, de català?” creat per l’aula de 5è de Primària de l’escola Mestral de Sant Feliu de Llobregat va obtenir el tercer premi. El jurat va destacar la posada en valor de la diversitat lingüística dels Països Catalans transformant els localismes en paraules i expressions compartides.

Dos dels nou accèssits han estat per escoles del Baix Llobregat. Un d’ells també per a l’escola Mestral amb el joc “Si l’encerto, l’endevino” creat pels alumnes de 6è de primària, i l’altre per al projecte de l’aula de 5è B de primària de l’escola Mare de Déu del Carme del Prat de Llobregat pel projecte “Pescat i al plat”

El primer premi ha estat per l’escola Serra i Hunter de Manresa pel projecte “Escapa’t de la llengua” que barreja moltes vessants de la llengua en un entorn de tauler, cooperació i escape-room.

Els tres primers classificats van rebre els seus respectius trofeus, obra de Joan Mundó. El jurat estava format per Màrius Serra, Salvador Alsius, Oriol Comas, Joaquim Dorca, Jaume Cela, Laia Maurí i Maria Rosa Mateu i va avaluar la creativitat, la dinàmica i la integració del català a les diferents propostes. Cada aula va enviar una maqueta real del seu joc per a que el jurat pogués valora també la presentació, l’originalitat i la integració de la llengua en el desenvolupament dels jocs.

El Concurs Tísner de Creació de Jocs de Català és una iniciativa de Plataforma per la Llengua que té com a objectiu descobrir la faceta lúdica i creativa de la llengua catalana creant entre mestres i alumnes el seu propi joc a l’aula. En aquesta edició s’ha incorporat per primera vegada escoles del País Valencià i la sisena edició n’incorporarà de les Illes Balears i l’Alguer.

 

Font: Plataforma per la llengua

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here