La Diputació de Barcelona incrementarà el suport als municipis de l’Àmbit 40, l’àrea d’aplicació del Pla d’actuació per a la Millora de la Qualitat de l’Aire, per fer estudis d’assessorament i seguiment de la contaminació atmosfèrica, per a la realització de plans de mobilitat sostenible i per la formació de tècnics municipals en plans d’educació ambiental.

Xesco Gomar, diputat de Medi Ambient, va explicar-ho el passat mes de juliol en la reunió de les administracions de l’Àmbit 40  que va celebrar-se al Departament de Territori i Sostenibilitat de la Generalitat, encapçalada pel conceller Damià Calvet, per analitzar la decisió de la Comissió Europea de portar a Espanya davant del tribunal de Justícia de la UE per haver incomplert els límits incompliments legislats del contaminant diòxid de nitrogen.

A la trobada, convocada pel conseller Calvet, va participar-hi el vicepresident de l’Àrea de Mobilitat i Transports de l’Àrea Metropolitana de Barcelona, Antoni Poveda, la tinenta d’alcalde d’Ecologia, Urbanisme i Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona, Janet Sanz, el subdelegat del Govern de l’Estat, Carlos Prieto, així com la presidenta del Port de Barcelona, Mercè Conesa i la directora de l’Aeroport de Barcelona-El Prat, Sònia Corrochano , juntament amb representants dels municipis de l’Àmbit  40 que inclou les comarques del Barcelonès, Baix Llobregat, Vallès Occidental i Vallès Oriental, així com de l’ATM i del Servei Català de Trànsit.

En la reunió va expresar-se la necessitat de seguir treballant entre totes les administracions implicades per a millorar la qualitat de l’aire amb mesures com l’ampliació de les zones de baixes emissions, que se sumarien a la Zona de baixes Emissions de l’àrea intrarondes de Barcelona, que està previst que entri en vigor a partir de gener de 2020 i que permetrà treure de la circulació d’aquesta àrea fins a 124.000 vehicles que no disposen d distintiu ambiental.

També va informar-se que, davant de l’expedient de la Comissió Europea, des de l’àmbit de la regió metropolitana es va poder acreditar una millora de la qualitat de l’aire, passant de 17 estacions que incomplien els límits d’òxids de nitrogen el 2010, a dues el 2018. El conceller va mostrar-se confiat en que al  2021, quan previsiblement hi hagi la sentència del tribunal europeu, ja s’estigui  complint amb els paràmetres gràcies a les diferents accions que estan previstes , per exemple, els carrils VAO a la B-23 i C-245, o mesures com la tarificació de l’aparcament en funció de les emissions dels vehicles, l’increment del transport públic i  la redacció del pla de Mobilitat i del Pla Director d’Infraestructures que han de redundar en millores de la qualitat de l’aire.

Font: diputació BCN 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here