Unes 4.000 persones van caminar ahir contra la fam al món, aconseguint recaptar fons per alimentar 70.000 nens de Bangladesh i Indonèsia
[dropcap color=”#336600″ font=”arial”]A[/dropcap]hir Viladecans va ser l’escenari d’aquesta caminada solidària, en la que van participar unes 4000 persones. La 5a Caminada contra la Fam de Viladecans que va organitzar el Programa Mundial d’Aliments de les Nacions Unides (PAM) conjuntament amb la multinacional Unilever.
Gràcies a les aportacions de les persones participants, de 4 euros, es van recaptar fons per alimentar 70.000 nens de Bangladesh i Indonèsia, segons van explicar els organitzadors, ja que per cada euro donat Unilever enviarà cinc àpats al PMA a través del programa ‘Tots per un’.
Els infants rebran un mínim d’una ració de menjar diària. L’anomenada ‘Caminada contra la Fam d’Unilever’ s’ha celebrat per quart any consecutiu en més de 70 països de tot el món. Els participants a la caminada han fet un passeig solidari de 5 qulòmetres recorrent els racons més emblemàtics de Viladecans, ciutat que des del març passat acull la nova seu d’Unilever.
A la marxa hi va participar el pilot Isidre Esteve, que va donar el tret de sortida a la caminada; Carles Ruiz, alcalde de Viladecans; Jaime Aguilera, president d’Unilever España, i Ana Palencia, presidenta d’Unilever España. Palencia va agraïr l’esforç dels participants de la caminada i va afirmar que “és un orgull que Viladecans participi a la caminada mostrant un any més el compromís de la ciutat en ajudar a eradicar la fam al món”.
Una de les multinacionals que s’han instal·lat al Baix Llobregat
La multinacional Unilever, que agrupa marques comercials como Flora, Knorr, Frigo, Dove o Ligeresa, va decidir traslladar la seva seu a Espanya al complex empresarial Viladecans Business Park, on van llogar un edifici corporatiu de 7.128 metre quadrats.
Amb el trasllat a Viladecans, Unilever es va sumar a la llista de companyies que han abandonat els tradicionals eixos de negoci del centre de Barcelona per traslladar-se a ubicacions més perifèriques com el districte del 22@, la Plazç Europa de L’Hospitalet o el WTC de Cornellà. El grupo de perfumeria Puig, Gallina Blanca, KPMG y Werfen son algunes de las companyies que han optat per traslladar-se a la Plaça Europa per reduïr els seus costos. En paral·lel, el 22@ ha atret des del centre de la ciutat a grups com Agbar, Telefónica, Bassat Ogilvy, RBA i Schneider Electric.
Unilever assegura que ha optat per Viladecans per les bones comunicacions en transport públic i, especialment, per la proximitat del complex a l’Aeropuerto de Barcelona-El Prat.