Entra a les opcions la possibilitat d’allargar la plataforma 500 metres.
Aena ha decidit recuperar una antiga demanda: ampliar la tercera pista de l’aeroport Josep Tarradellas Barcelona –El Prat. Ho veuen com una possible sortida davant els imminents col·lapses de les instal·lacions aeroportuàries.
Segons ha pogut saber La Vanguardia, la proposta torna a estar damunt la taula. El president d’Aena, Maurici Lucena, ha mantingut reunions durant els últims mesos amb representants de l’aeroport, de l’ajuntament del Prat, de Sant Boi, de Gavà, de Viladecans, de Barcelona i també amb representants de la Generalitat, per a sospesar com ampliar la capacitat de l’aeroport.
Al llarg de les reunions han aparegut opcions, com la de fer una quarta pista, tot i així aquesta sembla descartada. També s’ha plantejat la possibilitat de potenciar l’aeroport de Girona, tot i així, la falta de connexions entre la terminal i l’AVE redueix la viabilitat de la opció. També va plantejar-se l’opció de canviar la configuració de l’ús de les pistes per així augmentar la capacitat de l’aeroport, però això implicaria molt més soroll i molta més contaminació. Des de l’ajuntament del Prat, es neguen a implementar aquesta darrera opció.
És per aquest motiu, que la possibilitat d’ampliació de la tercera pista guanya adeptes. Ja va defensar-se aquesta opció pels alcaldes de Castelldefels i Gavà l’any 2004, sobretot per a solucionar els problemes de soroll. Tot i així, Lluis Tejedor, l’anterior alcalde del Prat, va rebutjar la opció pel cost mediambiental.
Sembla ser que la opció d’enguany és ampliar la pista 500 metres cap al nord, on es troba la llacuna de la Ricarda. Els defensors de la operació, aclareixen que la zona humida està completament contaminada a nivell acústic per la proximitat amb l’aeroport i que ja s’ha convertit en un espai natural artificial. Aquesta ampliació garantiria que l’aeroport superés el risc de col·lapse i creixeria en una capacitat mínima de 70 milions de passatgers anuals.
Aquesta operació implicaria també, un augment econòmic d’uns 1.500 milions d’euros. Històricament, sembla ser, que el Partit Socialista sempre ha estat partidari de l’ampliació, per contra, els ecosocialistes (Iniciativa, IU, i ara els Comuns) s’hi ha posicionat en contra. Des de l’alcaldia de Barcelona, s’ha proposat opcions per a reduir el tràfic aeri de l’aeroport i així eliminar la necessitat de cap ampliació. També es va plantejar la opció de suprimir el pont aeri i l’eliminació dels vols de menys de 1.000km que disposin d’alternatives de tren de menys de set hores.
Font: La Vanguardia