Diumenge, el Mediterranean Divng Show es va acomiadar fins la 22ena mantenint el seu posicionament com una de les fires de busseig més importants d’Europa
Després de tres intensos dies, el MD Show 2020 s’acomiada fins la propera edició.
Més d’un centenar d’expositors, presència d’empreses procedents de nou països, 8.300 metres quadrats de superfície, conferències que han marcat el present i el futur del sector, presentació de les últimes tendències, promoció de interessants destinacions, desfilades amb gran expectació, activitat frenètica a la piscina instal·lada en el recinte firal… elements que han fet d’aquesta edició un engranatge perfecte que han comprovat ‘in situ’ uns 15.000 visitants.
Fira de Cornellà ha tornat a convertir-se en l’epicentre del món de les activitats subaquàtiques reunint a marques, proveïdors, agències de viatge especialitzades, didàctiques, centres i escoles de busseig, fabricants de tot tipus de material, organitzacions, entitats… Tot al servei d’un públic fidel apassionat pel món submarí.
Divendres, el perfil del visitant va ser majoritàriamentprofessional per acollir durant el cap de setmana un públic més familiar, practicant de submarinisme.
Un cop més els visitants han trobat al saló totes les novetats que presenten els fabricants, els materials més innovadors, models de neoprens per submergir-se en qualsevol fons marí i a qualsevol temperatura, les millors càmeres de captació d’imatge subaquàtica, les aletes i ulleres de darrera generació, jaquets, les destinacions més aventureres per qui volen arriscar, les immersions ideals per bussejar en família, destinacions tradicionals com Maldivas, Mar Roig, Indonèsia o els secrets dels fons marins més propers com Costa Brava, Canàries o Balears.
Tot en una fira que també ha acollit la presentació de propostes emprenedores com el projecte Marviva una iniciativa de l’Agència de Residus de Catalunya, de la Confraria de Pescadors de Barcelona i del Port de Barcelona que propicia la retirada de deixalles al fons marí amb l’objectiu de reduir l’impacte sobre la vida marina i la qualitat de les aigües permetent recuperar aquests residus com a materials per altres aplicacions. En aquest sentit, en el marc de la fira també s’han presentat uns mitjons de la firma Còndor fets a partir de plàstic marí recollit dels oceans.
Entre les novetats també ha destacat la presentació de la pel·lícula documental ‘Dolphin Man’, basada en la història de Jacques Mayol, el primer home en trencar la barrera dels 100m de profunditat al 1976 i per a molts, conegut com l’home dofí. Per altra banda, el Centre de Busseig de l’Armada s’ha endut el guardó ‘Buzo de Honor’ que en el marc de la fira atorga cada any l’Associació Espanyola d’Història del Busseig (HDSES).
La piscina també ha acaparat l’atenció dels visitants més menuts. Molts són els nens i nenes que s’han ficat a l’aigua per practicar el seu baptisme d’immersió. També s’han realitzat demostracions d’apnea estàtica, una disciplina que cada any té més adeptes, i s’han fet tallers d’apnea organitzats per la Federació Catalana d’Activitats Subaquàtiques.