Alguna cosa es mou a Nissan. Frank Torres, responsable de les operacions industrials de Nissan Motor Ibèrica, ha plantejat als sindicats de l’empresa la possibilitat d’ajornar el tancament de les seves instal·lacions a Catalunya, entre les que es troba la fàbrica de Sant Andreu de la Barca, fins a finals de juny de l’any que ve. Algunes informacions apunten que l’ajornament podria arribar a l’any 2022.
Però les coses no es presenten fàcils. Els sindicats es neguen a negociar aquesta possibilitat si l’empresa automobilística no retira l’ERO plantejat pels seus 2.525 treballadors i treballadores. La direcció de Nissan vol que a l’agost es reprengui la producció ara aturada per una vaga convocada per protestar contra la decisió de la companyia de tancar l’empresa.
Segons ha manifestat Torres en una roda de premsa telemàtica, l’empresa vol disposar d’un marge de temps per a que sigui possible estudiar les diferents opcions de reindustrialització; alhora s’ha compromès a no realitzar “acomiadaments traumàtics” entre el període de consultes i el 20 de desembre de 2020.
Les noves negociacions obertes podrien estar relacionades, segons els sindicats, amb el fet que la vaga a Catalunya ha obligat a paralitzar la planta de Nissan al Regne Unit i podria provocar el mateix efecte a la fàbrica de Renault ( vinculada a Nissan) a Palència.
Els Comitès d’empresa de Nissan han reiterat la seva voluntat de negociar però mai en el marc de la indefensió i amenaça que suposa, segons valoren, l’ERO presentat. Aquest dijous 23 de juliol es celebra una nova reunió.
Nissan va anunciar el passat 28 de maig la decisió de tancar les seves instal·lacions a la Zona Franca de Barcelona, a Montcada i Reixac, i a Sant Andreu de la Barca, aquesta a la comarca del Baix Llobregat. Des d’aquell moment els sindicats han defensat que Nissan Motor Ibèrica no té pèrdues sinó que produeix beneficis.