Els treballs transformaran la via en un passeig entre Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels.
Les obres per canviar la carretera C-245 han començat en el tram de Sant Boi. La fase inicial comença amb els treballs en el tram entre el terme municipal de Viladecans i el carrer de la Riera Fonollar. El projecte transformarà l’actual carretera en un passeig urbà de 13 km de longitud entre els municipis de Cornellà, Sant Boi, Viladecans, Gavà i Castelldefels. Al llarg del recorregut hi haurà un carril bus reservat, per on circularà la futura línia exprés Metrobús M8, i un carril per a bicicletes que faran d’aquesta emblemàtica carretera un eix metropolità prioritari per al transport públic i la mobilitat sostenible.
Les persones vianants, les bicicletes i els autobusos tindran prioritat al nou eix un cop transformat, en coherència amb l’aposta del govern municipal de Sant Boi per una mobilitat sostenible i saludable.
El tram de la nostra ciutat afectat per aquestes obres ocupa 2,5 km de longitud. El nexe més important des del punt de vist de la mobilitat serà a la plaça del Llobregat, on hi haurà una parada d’autobús que enllaçarà amb les línies que venen de la ronda de Sant Ramon. La transformació urbana més important es produirà en el futur a la zona situada en la confluència de la C-245 amb mossèn Pere Tarrès, entorn de La Parellada.
El projecte de transformació de la carretera preveu la creació de punts d’intercanvi que milloraran la connexió d’aquest eix amb el transport públic (metro, Tram, Rodalies, Bicibox…). L’enllumenat serrà uniforme al llarg de tot el recorregut, amb punts LED per il·luminar les calçades i les voreres, i es prioritzarà la creació de nous passos de vianants a tots els municipis amb adaptació de la semaforització i millores integrals d’accessibilitat, mobiliari i arbrat.
En el conjunt dels 13 km, els autobusos milloraran la freqüència de pas i reduiran fins a 15 minuts el temps de trajecte. Pel que fa al carril bici (Bicivia 7), enllaçarà amb la Bicivia 2 del marge dret del riu Llobregat, i en un futur amb altres “bicivies” metropolitanes i el corredor pedalable mediterrani Eurovelo 8El projecte global té un cost de 39 milions d’euros que seran finançats pels cinc municipis amb el suport de l’Àrea Metropolitana i la Generalitat. El projecte és una aposta per la pacificació de la carretera i per la millora de la qualitat de l’aire , que tindrà un gran impacte a Sant Boi i a un conjunt de municipis on resideixen en l’actualitat més de 350.000 persones.
El projecte global té un cost de 39 milions d’euros que seran finançats pels cinc municipis amb el suport de l’Àrea Metropolitana i la Generalitat. El projecte és una aposta per la pacificació de la carretera i per la millora de la qualitat de l’aire , que tindrà un gran impacte a Sant Boi i a un conjunt de municipis on resideixen en l’actualitat més de 350.000 persones.
Font: Aj. Sant Boi