Del 3 al 27 de desembre, una vintena d’establiments han participat a la campanya Menú de Fira
Diumenge passat, 27 de desembre, va acabar la 47a Fira Avícola de la Raça Prat, que enguany ha fet el salt a Internet per esquivar la covid-19. Del 3 al 27, la vintena de restaurants participants a la campanya Menú de Fira han servit tres centenars de pollastres i polletes de la raça Prat, aviram adquirit a la Granja Torres- Granja Municipal Pota Blava.
La venda de productes Pota Blava a particulars també ha funcionat bé durant aquests dies, tant a través de les parades de què disposa la Granja al Mercat de Pagès i al Mercat Municipal, com mitjançant la seva nova botiga digital, oberta durant la pandèmia per obrir noves vies de comercialització d’aquest producte de proximitat.
Restauració local
La campanya gastronòmica Menú de Fira ha estat la primera que s’ha pogut realitzar a la ciutat des de l’esclat de la pandèmia, ja que el Quinto Tapa es va haver de suspendre. El Menú de Fira ha permès donar més visibilitat als establiments que treballen els productes de proximitat del Parc Agrari, com són el pollastre Pota Blava i la Carxofa Prat.
Entitats i economia cooperativa
Al web de la Fira s’ha habilitat un espai dedicat a reconèixer la tasca de tot aquell teixit associatiu i de l’economia cooperativa, social i solidària que habitualment participava a les fires presencials i que enguany no ho ha pogut fer.
Visites al web de la Fira
L’espai virtual elprat.cat/firavicola ha registrat un important tràfic de visites, superant les 9.000 de més de 2.100 persones durant tot el període de Fira. Cal destacar que gairebé 1.500 persones no havien accedit mai abans a aquest espai en edicions anteriors de la Fira Avícola, quan era presencial.
Valoració positiva
En definitiva, la Fira Avícola no ha pogut ser la festa major d’hivern d’altres anys a causa de la covid, però s’ha reinventat per visibilitzar els criadors i criadores del pollastre i la gallina Pota Blava, la pagesia del Parc Agrari i la restauració de km 0 en l’actual context advers, i per reconèixer també la comunitat potablava,
Concursos a xarxes
Per dinamitzar la participació de la ciutadania, també s’han realitzat tres concursos a través de les xarxes socials, en els quals han participat nombroses pratenques i pratencs. Un d’ells consistia en pintar i completar la il·lustració del Pota Blava de la contraportada de la revista municipal de desembre. Un altre animava a compartir fotos antigues de les passades edicions de la Fira, i el tercer concurs promovia que els pratencs i pratenques es fessin fotos amb stickers del gall o gallina Pota Blava. En els propers dies es donarà a conèixer els guanyadors de les tres categories de concurs, que rebran al gener una panera de productes de km 0.
Font: aj. Prat