Fa poques setmanes, tal com va informar Elbaix.cat, els anuncis oficials realitzats pel Govern central afirmaven que la fàbrica de bateries necessària per a la producció de vehicles elèctrics s’ubicaria prop de Martorell, tot i que no precisaven el grau de proximitat a la planta de SEAT al Baix Llobregat i algunes fonts insinuaven que s’instal·laria en algun punt de la geografia espanyola.
Ara, passat l’impacte de la visita del rei Felip VI i del president Pedro Sánchez a la factoria de Martorell, Thomas Schmall, responsable de tecnologia del grup automobilístic, ha afirmat que la nova fàbrica hauria de subministrar material al sud d’Europa i que estan estudiant el lloc d’on provinguin “les millors opcions”, mirant a França, Portugal o Espanya. Aquesta factoria està previst que entri en funcionament l’any 2026.
Les “millors opcions” a que fa referència el dirigent del grup automobilístic depenen en bona part dels fons europeus vinculats a la superació de les conseqüències econòmiques i socials de la pandèmia. Davant la competència de França i Portugal, en aquests moments els governs català i espanyol estan vivint moments d’incertesa que dificulten l’adopció de decisions. En el cas català, després de les critiques que el Govern de la Generalitat va rebre per la seva absència als actes d’aniversari de SEAT, ara ERC i Junts estan en plena discussió sobre quina conselleria hauria de gestionar aquests fons que tots dos partits volen controlar.