El consistori defensa que l’escola Nadal té les dues línies fortament consolidades i demana a la Generalitat que consideri rebaixar ràtios per poder mantenir totes les línies d’escola pública a la ciutat en una moció unitària al ple de maig.
Sant Feliu té aquest 2021 aproximadament 60 infants menys a escolaritzar a P3. L’oferta a la localitat va ser de 450 places (tot i que en el curs actual tenim 425 places en 17 línies), perquè es va tornar a oferir la línia de l’Escola concertada Bon Salvador, que havia estat tancada al 2020.
Així, per al curs vinent s’han realitzat a Sant Feliu 335 preinscripcions, i el Departament d’Educació ha dictaminat la reducció de dues línies a la ciutat, la del Bon Salvador (que ja s’havia tancat aquest curs actual) i una altra a l’escola Nadal, de titularitat totalment pública. Aquesta ha tingut una sol·licitud de 24 places de les 50 que va oferir.
L’Ajuntament se suma a la sol·licitud del Consell Escolar al Departament d’Educació d’apostar per una baixada de ràtios per sostenir les línies actuals, en compliment del nou decret d’admissió d’alumnes, una eina que dona cobertura legal a totes les propostes per evitar tancaments que poden augmentar la segregació generant encara més diferències entre les escoles, segons la demanda de preinscripció.
El consistori també demana una aposta clara per una distribució escolar més equitativa, ajustant l’oferta i minorant les ràtios abans de l’oferta, i evitant així el tancament de línies, amb un estudi acurat i un treball conjunt entre Departament d’Educació i l’administració local. Això permetrà elaborar estratègies conjuntes davant la possible davallada d’alumnat i les seves conseqüències.
Consell escolar i Ajuntament coincideixen en afirmar que l’Escola Nadal és un centre amb dues línies totalment consolidades, i des del propi centre ofereixen com a possible solució que es mantinguin les dues línies repartint l’alumnat en dos grups, per tal de fer una millor acollida i atenció educativa, i mantenint les línies d’oferta pública intactes a la ciutat.