Els comuns del Baix Llobregat defensen que cal protegir el Delta del Llobregat i repensar el model aeroportuari català, fent créixer els aeroports de Girona i Reus, invertint en la connexió ferroviària

Catalunya en Comú del Baix Llobregat va oferir una roda de premsa per tal d’explicar la seva posició en relació a l’ampliació de l’aeroport. Durant la compareixença, Claudio Carmona, responsable d’Acció política de la comarca del Baix Llobregat i Tinent d’alcalde de Polítiques mediambientals i comunitàries a l’Ajuntament de Cornellà, va dir que “els comuns creiem que la millora de la competitivitat de l’aeroport del Prat i del sistema aeroportuari català és possible sense la destrucció de la Ricarda” i va explicar que els comuns advoquen “per reforçar l’alternativa ferroviària, per connectar Reus i Girona”.

A la roda de premsa, també hi va assistir la regidora d’Acció ambiental i Energia del Prat de Llobregat, Anna Martín Cuello. Per a Martín, els plans d’ampliació de l’aeroport del Prat que té AENA posen sobre la taula el debat al voltant del model de desenvolupament econòmic que cal impulsar. La regidora pratenca va afirmar que “cal decidir sobre si, com defensen el partit socialista i AENA, volem un model antic basat en la fórmula totxo, sol i platja, o un model sostenible i equilibrat segons el qual les infraestructures es plantegin des de la mirada europea del green recovering”. La Tinenta d’alcalde del Prat va defensar que “el desenvolupament del sistema aeroportuari català passa per la connexió a través de l’alta velocitat dels 3 aeroports del país”.

L’Ajuntament del Prat de Llobregat, fa un any, va aprovar per unanimitat una declaració institucional en contra de l’ampliació de l’aeroport, un text que va ser referendat fa uns dies per tots els grups municipals del consistori.

Encarni GarcÍa, Tinenta d’Alcalde de Medi ambient de Viladecans, responsable de la recuperació natural del Remolar, també al Delta del Llobregat, va afirmar que l’ampliació de l’aeroport és incompatible amb la defensa dels espais naturals i va dir que “No es pot dir per una banda que estem a favor de la transició ecològica i, acte seguit, defensar l’ampliació de l’aeroport; que suposaria un increment del 25% dels vols i, per tant, de les emissions de CO2”.

A la roda de premsa celebrada al Mirador de l’aeroport, també hi van assistir Daniel Martínez, regidor de Transició energètica i hídrica de Sant Boi, i Margi Gual, Tinenta d’Alcalde i regidora d’Acció social de Sant Joan Despí. Els plens d’aquests dos ajuntaments, així com el de Viladecans, abans que esclatés la crisi a causa de la Covid-19, van aprovar per majoria sengles declaracions institucionals en contra de l’ampliació de la 3a pista del Prat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here