Aquest dia 1 de setembre ha deixat d’existir el peatge de Martorell a l’AP-7, en el marc de la finalització de les concessions a Abertis de més de 500 quilòmetres d’autopistes a Catalunya. Aquest fet provoca que Catalunya deixi de ser la Comunitat Autònoma amb més quilòmetres de peatge de tot l’Estat.

El govern de l’Estat, a treves de la ministra de Transports, Raquel Sánchez, i el govern de la Generalitat, a través del vicepresident Puigneró i fins i tot del president de la Generalitat, Pere Aragonés, han rivalitzat per apuntar-se una mesura que, en principi, beneficia als usuaris de les autopistes catalanes.

Ara es planteja el debat sobre el manteniment de les autopistes que han deixat de ser de pagament. El Ministeri de Transports passarà a ser el titular de l’AP-2 i de l’AP-7 i ja va licitar els contractes de conservació per un import total de 137 milions d’euros. Una altra incògnita és si la gratuïtat provocarà un increment del trànsit per aquestes vies.

També 132 municipis es queixen pel fet de perdre 14’4 milions d’euros ja que deixaran de recaptar l’IBI de les autopistes. En alguns casos pot representar el 20% del seu pressupost anual.

I una altra noticia que afecta a la comarca: la imminent entrada en servei de l’enllaç de Sant Andreu de la Barca amb Castellbisbal i El Papiol entre l’A-2 i l’AP-7, després de 14 anys d’obres, amb diverses aturades polèmiques, i un cost de 74’6 milions d’euros. La nova connexió permetrà estalviar 12 quilòmetres de recorregut per les vies del Baix Llobregat.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here