La construcció de la via, projectada des del 1992, va començar el 2009. Aquest mes també se sotmetran a informació pública les obres per acabar l’autovia de connexió de la Ronda Litoral i la C-32
La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, Raquel Sánchez, ha defensat aquest dimecres que el nou enllaç de l’AP-2 i l’AP-7 a Castellbisbal (Barcelona) certifica que el Govern central “compleix”.
“Compleix amb les infraestructures, la mobilitat, amb Catalunya i, sobretot, amb els catalans i catalanes. Des del 2018 hem reiniciat obres que estaven paralitzades, hem acabat projectes històrics com la variant de Vallirana”, va destacar ahir la ministra en una roda de premsa.
Per Sánchez, aquesta obra és el millor resum que permet posar de manifest que l’executiu espanyol continua treballant per aconseguir una ampliació a la xarxa de carreteres de l’Estat.
“Aquest és el nostre punt de partida, és el nostre compromís el de poder posar en pràctica una política racional de transports i d’infraestructures on la seguretat, la mobilitat sostenible i també la millora de la cohesió territorial i social són una prioritat per a aquest govern”, va assenyalar.
La inversió total realitzada en aquesta actuació supera els 88 milions d’euros, i inclou el nou viaducte sobre el riu Llobregat que compta amb dues estructures paral·leles de 874 i 836 metres de longitud.
La connexió retalla en 7,5 km el recorregut actual i suposarà una reducció important del temps de viatge, una millora de la mobilitat per als usuaris de l’àrea metropolitana de Barcelona i un “gran benefici” per als municipis de la zona.
CARACTERÍSTIQUES TÈCNIQUES
L’enllaç entre l’autovia A-2 i l’autopista AP-7 a Castellbisbal ha consistit en la construcció de dues calçades amb dos carrils per sentit, que travessen el riu Llobregat, la riera de Rubí i les línies d’Adif (L.A.V. Madrid – Barcelona, Rodalies i Mercaderies) a través de dos viaductes, un per sentit.
La calçada dreta de la via d’enllaç passa a més per sobre el ramal Barcelona-Girona de l’AP-7, per mitjà d’un pas superior, i després discorre paral·lela al marge dret de l’AP-7 i connecta finalment amb l’autopista.
La longitud aproximada total de vials que ha comprès l’actuació és de 6,5 km, tenint el tronc de l’autovia d’enllaç una longitud d’un km, i la secció transversal està formada per dues calçades amb dos carrils de tres metres i mig cadascun, vorals exteriors de dos metres i mig i interiors d’un metre i bermes exteriors d’un metre i mig.
RONDA LITORAL I C-32
Sánchez també ha anunciat que aquest mes està previst sotmetre a informació pública el projecte d’obres de terminació de l’autovia de connexió de la Ronda litoral amb la C-32 i també ha explicat que, abans d’acabar l’any, se sotmetrà a informació pública el projecte de traçat de l’entorn del Baix Llobregat (Barcelona).
“Amb aquests avanços també vam demostrar el nostre compromís per afrontar la situació que els veïns de Sant Boi (Barcelona) viuen a la rotonda de la C-245 des que es van paralitzar les obres”, va afegir.
Font: ACN i Europa Press