L’anunci de la ministra de Transports, Raquel Sánchez, exalcaldessa de Gavà, deixant sense efecte el projecte d’ampliació de l’aeroport del Prat per la manca de consens, ha tingut un efecte colateral.

Diversos experts han senyalat que l’alternativa a l’ampliació d’una pista cap a La Ricarda seria recuperar l’ús de la pista 07R/25L, la més llarga i que permet ser utilitzada pels grans aparells. Aquesta pista està ara infrautilitzada per les molèsties que el pas d’avions provoca als veïns i veïnes de les urbanitzacions de Gavà i Castelldefels i, en part, de Viladecans, fet que justificava, segons AENA, l’ampliació de la pista 07L/25R cap els espais protegits de La Ricarda.

El prestigiós economista, Miquel Puig, regidor d’ERC a l’Ajuntament de Barcelona, ha manifestat als Matins de TV3 que tornar a utilitzar la pista llarga (07R/25L) permetria que l’aeroport del Prat pogués incrementar els vols de llarga distància, que son els que precisen d’avions més grans. Segons Puig, abans de la pandèmia s’utilitzava aquesta pista per aquests vols amb una freqüència d’un avió cada hora, i en el futur les necessitats de l’aeroport es veurien ateses amb una freqüència d’uns dos avions per hora. El president d’AENA, el socialista Miquel Lucena, no ha negat, en el mateix programa, que aquesta solució sigui possible però ha explicat que, fins ara, totes les administracions implicades l’han descartada. Els ajuntaments de Gavà, Castelldefels i Viladecans tenen alcaldia socialista. Cas de que s’aposti per aquesta alternativa es produiria la paradoxa que seria una ministra, que com alcaldessa de Gavà va afirmar que la seva línia roja eren les molèsties acústiques als habitants del seu municipi, la que ara es veuria involucrada en una nova polèmica, que traslladaria l’impacte del nou rol de l’aeroport Josep Tarradellas des del Prat de Llobregat cap a Gavà, Castelldefels i Viladecans.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here