Malgrat la millora en les ventes, Seat ha plantejat als sindicats la necessitat de negociar un nou Expedient de Regulació Temporal d’Ocupació (ERTO) que es començaria a aplicar el 27 de setembre i tindria vigència fins a finals de juny del 2022, a causa de la crisi del components

L’automobilística considera que cal aplicar més mesures de flexibilitat per fer front a l’escassetat global de semiconductors i d’alguns components electrònics a causa de l’impacte de la pandèmia de la Covid19; doncs la fabricació d’aquests components està en mans d’unes poques empreses i es duu a terme d’una forma lenta i costosa, però d’altra banda, imprescindible per a moltes indústries com la de l’electrònica de consum i, en efecte, la de l’automoció.

L’expedient proposat per Seat serà voluntari de manera inicial, i les condicions concretes es determinaran durant la negociació amb els sindicats. La companyia vol implementar mesures de flexibilitat a les plantes de Martorell, Barcelona i al Prat.

L’ERTO contemplarà la reducció temporal de part de la producció i una possible cancel·lació de torns.

L’automobilística fa front a una alta demanda per part dels concessionaris i clients dels models Seat i Cupra, que ja es troba en nivells pre-covid.

La manca de semiconductors i microxips ja ha obligat a aturar la producció a la planta de Seat a Martorell en diverses ocasions aquest estiu. Després de l’aturada incicial de transports, la por, la incertesa i els confinaments per frenar l’avanç del coronavirus, les poques empreses que hi ha al món per dissenyar i muntar aquests components electrònics van haver, al seu torn, d’optimitzar la seva producció.

SEAT ha venut un total de 355.700 cotxes entre gener i agost del 2021, la qual cosa suposa un 30,3% més respecte al mateix període de l’any passat, segons dades de la companyia espanyola del Grup Volkswagen.

A l’agost, SEAT va vendre 31.600 cotxes, un 0,7% menys que el mateix mes del 2020, per l’escassetat de semiconductors que afecta la indústria global de l’automòbil. La demanda de les marques SEAT i Cupra es troba en un nivell molt alt i ha recuperat els volums precovid gràcies a l’impuls dels models híbrids endollables.

Les vendes creixen de manera ferma a països com ara Itàlia, Suïssa, Suècia, Israel i Turquia, on ja superen els resultats que van assolir entre gener i agost del 2019.

Es disparen les vendes de Cupra

Les vendes de Cupra (integrades en el resultat de SEAT) van aconseguir un volum mensual de 6.300 cotxes venuts, el triple que l’agost del 2020 (+198%).

Entre gener i agost del 2021, Cupra ha venut més de 51.000 cotxes i també triplica les vendes respecte al mateix període de l’any anterior (+199%).

Les vendes de la marca creixen gràcies al resultat de països com ara Alemanya, Espanya, Itàlia, França i Regne Unit, i al Cupra Formentor, la demanda del qual ha superat totes les expectatives i ja s’ha convertit en un dels models més venuts de la companyia.

Amb gairebé 35.000 cotxes venuts, el Formentor representa dos de cada tres cotxes venuts per Cupra des de començament d’any.

Font: ACN i Anuntament de Martorell

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here