Per fi ha arribat l’acord, vint anys després que els Ajuntaments del Baix Llobregat plategessin la necessitat d’un carril bus a la B-23 per millorar l’entrada a Barcelona per la Diagonal. Tal com ha anat informant elBaix.cat, aquesta era una reivindicació exigida també per la l’Associació per a la Promoció del Transport Públic (PTP), que l’ha reclamat amb diverses mobilitzacions ( a la fotografia)  i per la patronal de transports de viatgers per carretera (FECAV), que ara han celebrat l’acord.

S’ha arribat  a un pacte entre el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, titular de la carretera, i al Generalitat, que n’ha d’assumir la gestió. Ara s’ha de produir el traspàs al Departament de Territori de la Generalitat i la presentació del projecte de construcció del carril bus-VAO. El cost, uns 15 milions d’euros, anirà a càrrec de la Generalitat però el Govern central aportarà els recursos econòmics per finançar-ho.

El projecte està redactat des de l’any 2014, fet que permetrà licitar ràpidament  les obres.  Es reduirà l’amplada de la mitjana i el voral, i es repintarà la calçada per crear un quart carril. Caldrà fer obres també en alguns ponts. El traçat començarà a l’entroncament de l’A-2 i la B-23 a Sant Feliu de Llobregat i arribarà fins a Barcelona. Es preveu que les obres puguin haver acabat l’any 2024.

Segons ha declarat FECAV a La Vanguardia “un trajecte que ara s’allarga 45 minuts en hora punta es podrà fer en 20” pels 500 autobusos que fan l’itinerari diàriament.

Fotografia: transportpublic.org

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here