Màxima expectació en cercles sindicals: el Grup Volkswagen decidirà, a finals del present mes de febrer, segurament entre els dies 26 i el 28, quina planta produirà els motors elèctrics que s’instal·laran en el vehicles sense emissions que es fabricaran a l’Estat espanyol. El Centre de SEAT Components del Prat de Llobregat ( a la fotografia) és una de les possibles opcions.
Segons el Grup Volkswagen, “la decisió sobre la planta de producció dels motors elèctrics de la plataforma de vehicles elèctrics urbans no s’ha pres”. El Centre de Components està dedicat a la fabricació de caixes de canvi manuals. Si no és capaç d’aconseguir un altre encàrrec està condemnat a la desaparició.
La preocupació dels sindicats els va portar, tal com va informar ElBaix.cat, a demanar ajuda a la vicepresidenta del Govern central, Yolanda Díaz, durant la seva recent visita a SEAT Martorell. Al centre del Prat hi treballen 1.200 persones.
Volkswagen va descartar, l’any 2019, el Centre del Prat de Llobregat per muntar bateries per la planta de Martorell. En canvi, ara fa un any, semblava clar que el Centre de Components del Prat es dedicaria a acoblar bateries elèctriques que després es transportarien en tren fins a Martorell. Aquests dies, la preocupació ha tornat als sindicats de SEAT davant la imminència d’una decisió definitiva.