268 persones han participat durant els mesos de desembre i gener en l’enquesta popular organitzada per la Marea Blanca del municipi d’Abrera (a la fotografia), una xifra considerable si es té present que era una iniciativa particular sense suport institucional.
La Marea Blanca, va celebrar un acte públic el passat dijous per donar a conèixer els resultats de la valoració que fa la població abrerenca de l’assistència primària a la seva localitat.
Lourdes García, va explicar en la introducció a l’acte que Marea Blanca és una plataforma unitària en defensa d’un sistema sanitari públic, universal i de qualitat. També va aclarir que no es presentava un estudi sinó una enquesta elaborada i resposta per veïns i veïnes d’Abrera.
Ivan Serrano va ser l’encarregat de detallar els resultats: 268 respostes, la majoria de dones, que en un percentatge del 78’73 % feien una valoració negativa de l’atenció rebuda al CAP. Tan sols un 14’55% la valorava de forma positiva. Els aspectes més criticats són els problemes per concertar una visita i per contactar telefònicament amb el CAP. S’atribueix majoritàriament la causa a la manca de personal i a problemes organitzatius. La solució mes citada era la necessitat de disposar d’un nombre de professionals de la salut i administratius adequat a la població d’Abrera.
Des de Marea Blanca es va remarcar ka necessitat de defensar sempre els treballadors i treballadores del sistema sanitari públic, ja que algunes respostes buscaven “bocs expiatoris” entre el personal.
El coportaveu de Marea Blanca va destacar, finalment, les respostes a la pregunta oberta del qüestionari: la insuficiència de l’actual CAP, la demanda d’atenció les 24 hores al municipi, el qüestionament de la gestió de la direcció del CAP, la sobrecàrrega dels professionals, les dolentes condicions laborals, la demanda del retorn a la presencialitat o la necessitat de més pediatres. També es va comentar la necessitat de disposar d’un nou CAP i el rol de l’Ajuntament en aquest procés.
Font: Marea Blanca d’Abrera