L’empresa SEAT ha comunicat als sindicats, durant la quarta reunió per al 20è Conveni col·lectiu, que considera que la transició a la fabricació del vehicle elèctric provoca un excedent laboral d’entre 2.500 i 2.800 treballadors i treballadores.
Segons l’empresa, uns 1.800 dels llocs de treball afectats serien directes, mentre que els 1.000 restants serien indirectes.
SEAT afirma en un comunicat que es necessita un 30% menys d’hores de treball per fabricar un cotxe elèctric que per a un cotxe de combustió. També argumenta que la retribució dels seus treballadors es troba “entre un 15% i un 25 % per sobre de la mitjana del sector”.
Tot i que no hi ha encara una decisió definitiva per a la fabricació del motor elèctric, SEAT ha assegurat que “cal definir el futur de Seat Components”, la planta que el grup té al Prat de Llobregat, que esperava rebre l’encàrrec de fabricar el motor elèctric. I afegeix que està buscant “solucions alternatives” si la càrrega d’aquesta feina acaba a la planta d’Audi a Gyor (Hongria).
Mentre SEAT afirma que “sense electrificació no existeix un pla B”, els sindicats s’oposen a decisions que impliquin a la reducció de la rendibilitat de la planta de Martorell. Reclamen abordar una alternativa industrial de futur per al centre del Prat, encarant-lo al negoci de l’electromoblitat sostenible i aconseguir l’adjudicació de models d’un segment superior i garanties d’ocupació perquè no s’executin “mesures traumàtiques” amb la plantilla sobrant.
Segons va declarar el passat mes de febrer el president del Comitè d’Empresa de SEAT, Matias Carnero, l’afectació podria superar en quatre anys les 2.000 persones vinculades directament amb la producció de l’empresa.