Aquest matí del dijous 19 de maig, s’ha restablert el servei de trens de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) entre les estacions de Sant Boi de Llobregat (a la fotografia) i Molí Nou, a la línia Llobregat-Anoia.

Tal com va informar elBaix.cat, el servei es va veure interromput pel xoc de trens de dilluns que va causar un mort i més de vuitanta persones ferides. Tot i que FGC havia anunciat que el servei tornaria a funcionar ahir dimecres, les tasques de retirada dels trens sinistrats i la reparació de la infraestructura s’han allargat més del que estava previst, segons l’empresa, per la complexitat de l’operació. Aquest dijous FGC ha anunciat que tot funciona amb normalitat.

D’altra banda, segons ha publicat La Vanguardia, el primer anàlisi de la caixa negra del tren accidentat a Sant Boi apuntaria a que el comboi circulava a 44 km/h en un tram on la limitació és de 30 km/h, és a dir un 47% més ràpid de la velocitat permesa.

Cal precisar que no necessàriament aquest excés de velocitat ha de ser la causa directa del descarrilament. També s’investiga si el mal estat de la via podria haver motivat l’accident. El sindicat SEMAF uneix les dues possibles causes plantejant que la decisió de FGC de fer reduir la velocitat en aquest tram estava relacionada amb un defecte de la infraestructura. Els Mossos d’esquadra  continuen les investigacions.

Font: ACN

Fotografia: FGC

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here