El dimarts, 26 de juliol, va tenir lloc la reunió final de la mesa negociadora del conveni de SEAT, en la qual UGT i CCOO ( que tenen la representació del 92 % del comitè intercentres) van signar el 20è Conveni col·lectiu de SEAT, en els termes del preacord assolit el passat 17 de juny. Aquest principi d’acord va ser ratificat amb un 72’34 % dels vots a favor en el referèndum vinculant celebrat el 29 de juny, en el qual va participar el 89’04 % de l’afiliació de CCOO i UGT de SEAT, tal com ja va informar elBaix.cat. La GGT, minoritària l’empresa n’ha quedat al marge.
Segons els sindicats, el conveni compleix els objectius que s’havien marcat en la plataforma reivindicativa i posa les bases per governar de manera inclusiva el procés de transformació industrial cap a una mobilitat sostenible en el que està immers tant SEAT com el conjunt del sector de l’auto.
Matías Carnero, d’UGT, va destacar que “amb aquest conveni es posen les bases de la transició ecològica per garantit el futur dels treballadors i que les generacions següents no tinguin problemes d’ocupació”. Rafel Guerrero, de CCOO, va afirmar quer aquest conveni garanteix la càrrega de treball per a la fàbrica del Prat, i impulsa l’electrificació de Martorell, apostant per la segona plataforma elèctrica.
Nou delgat de Volkswagen
La signatura del Conveni de SEAT es produeix pocs dies després que transcendís la noticia que el consell d’administració de Volksawgen havia destituït per sorpresa Herbert Diess com a conseller delegat de la companyia i havia nomenat en el seu lloc, Oliver Blume, fins ara responsable de Porsche. Els sindicats van rebre amb satisfacció la notícia. CCOO i UGT creuen que amb el nou equip de direcció del grup estan més a prop d’assolir més feina per a la fàctica de Martorell.
Font: CCOO i UGT i CCMA.
Fotografia: El Economista