El Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana (MITMA), que dirigeix l’ex alcaldessa socialista de Gavà, Raquel Sánchez (a la fotografia), ha licitat la redacció dels projectes per augmentar un carril més l’AP7 en els trams de Martorell-Vilafranca del Penedès i Sant Celoni-Montornès del Vallès. L’objetiu, segons denuncia l’Associació Plataforma pel Transport Públic (PTP), és “engrandir encara més el que ja és la principal autovia d’alta capacitat de Catalunya”. El tram entre Martorell i Vilafranca consta de 23 quilòmetres i té un cost de 140 milions d’euros.

La PTP considera que la decisió és “del tot equivocada i ambientalment nefasta. L’evidència científica ha demostrat sobradament que l’estratègia d’un carril més per solucionar problemes de capacitat no és més que un pedaç que fa encara més gran el problema”.

La PTP adverteix que la demanda de l’AP7 ampliada tornarà a congestionar-se “havent generat pel camí accidents, un augment de la contaminació i un cost enorme a les arques públiques”. És una fenomen demostrat que es coneix com a “demanda induïda” . Denuncia que “és inacceptable que el Ministeri actuï d’esquenes a la realitat”. Així doncs, allò que el Ministeri de Transports presenta com una gran inversió i una magnífica noticia  per a Catalunya, des de determinats sectors es valora com una equivocació que va en contra del sentit dels temps.

La PTP insta a la Generalitat a oposar-se a l’ampliació de carrils i a exercir les seves competències per crear la línia de trens regionals R80. Amb els 225 milions que el Ministeri de Raquel Sánchez vol destinar als dos trams de quatre carrils a l’AP7 es podria finançar, recorda la PTP,  durant 10 anys el servei de la línia R80.

Font: PTP

Fotografia: El Nacional

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here