Caldrà veure què hi diu el jutjat d’instrucció número 5 de Sant Boi de Llobregat que és on està obert el procés i que serà qui tingui la darrera paraula. Però, de moment, el director de Ferrocarrils de la Generalitat, Pere Calvet, va afirmar al Parlament, aquest dimecres, 27 de juliol, que no es va produir cap incidència en el manteniment del tren afectat per l’accident que es va tenir lloc el 16 de maig a Sant Boi de Llobregat (a la fotografia), en el que va morir un maquinista i 80 personeres van resultar ferides, i del que va informar elBaix.cat. La topada mortal va passar entre les parades de Molí Nou i Sant Boi.
L’informe de FGC constata diverses anomalies, tant per l’excés de velocitat del comboi que va bolcar com que el conductor que va sobreviure hauria omès alguns senyals. En canvi, l’anàlisi tècnica interna descarta que el tren de mercaderies portés més pel del permès i també nega el mal estat del punt quilomètric on hi va haver l’accident, en contra del que van denunciar alguns sindicats de maquinistes. El govern de la Generalitat, immers en la batalla contra el Govern central pel mal estat de la xarxa de Rodalies de RENFE, va viure amb incomoditat que s’acusés a FGC de patir una situació similar.
Calvet va destacar que el conductor del tren de passatgers que va morir en el sinistre, va evitar un mal major reduint la velocitat del comboi de 60 a 30 km per hora, quan va veure l’obstacle en la seva trajectòria.
FGC apunta, doncs, sobre tot, a dues anomalies: l’excés de velocitat i el fet de no respondre a la balisa ni a la frenada d’emergència.
L’informe de FGC, que s’ha lliurat al jutge que investiga el cas, s’ha elaborat a partir de la revisió de les caixes negres i les càmeres dels dos trens, de l’estació de Sant Boi i també dels registres del Centre de Control de Trànsit de Ferrocarrils, però no inclou cap testimoni ni tampoc la versió del maquinista que va sobreviure.
Font: CCMA
Fotografia: El País