L’Institut Metropolità del Taxi (IMET) i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) van posar en marxa aquest dimecres, 2 de novembre, el servei Picmi Taxi, una nova funcionalitat de l’aplicació AMB Mobilitat amb la que les persones usuàries poden demanar un taxi al carrer a través del mòbil.
Amb aquesta aplicació, segons l’AMB, el servei digitalitza les peticions que “habitualment es realitzen a mà alçada al carrer” i els taxistes que siguin a prop d’un client que demani un taxi seran notificats i sabran que hi ha una petició sense necessitat de veure físicament l’usuari.
Des de l’Associo Professional Élite Taxi, Alberto “Tito” Álvarez va animar a “aprofitar aquesta oportunitat única de tenir accés a una eina que no existeix a cap altre lloc i que permet tenir digitalitzada tota la flota de taxis d’una zona a cost zero per al taxista i els ciutadans”. Jaime Sau, del Sindicat del Taxi de Catalunya (STAC) va ressaltar que el servei contempli els 36 municipis de l’àrea metropolitana de Barcelona.
L’usuari podrà saber quants minuts trigaria en arribar un vehicle al punt de recollida indicat i amb aquesta dada es podrà acceptar o rebutjar el servei. Tindrà el codi de reserva, el model del vehicle i la matrícula, i quan aquest arribi al punt de recollida l’usuari rebrà un avís al seu telèfon mòbil. També permetrà saber el preu aproximat de la ruta.
El nou servei digital s’havia presentat a la jornada del Dia sense cotxes, organitzada per l’Ajuntament de Barcelona, en el marc de la Setmana Europea de la Mobilitat, el passat mes de setembre.
Font: Europa press i AMB
Fotografia: El Periódico