La ministra de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana del Govern central, Raquel Sánchez (a la fotografia), exalcaldessa de Gavà, va anunciar aquest divendres, 18 de novembre, que la seva ciutat disposarà d’una nova estació de RENFE.
Sánchez va explicar que la nova estació de Rodalies es faria per respondre al possible augment de la demanda i de població que provocarà el controvertit Pla de Ponent, que ella va impulsar com alcaldessa de la ciutat, i que preveu la construcció de prop de 5.000 habitatges.
La nova estació se situarà entre les actuals estacions de Gavà i Castelldefels, per on passen les línies de Rodalies R2 i R2 Sud i les regionals R13, R14 i R15.
La ministra va anunciar que la nova estació entraria en funcionament l’any 2027 i que podria donar servei aproximadament a 3.200 persones usuàries al dia.
Segons Adif, l’estació del Pla de Ponent pot arribar a tenir un trànsit de 6.000 viatgers al dia l’any 2035, quan s’hagi completat el desenvolupament urbanístic d’aquest sector i el d’Els Joncs.
Un Pla de Ponent amb molta polèmica
El pla de Ponent continua provocant polèmica. Fa pocs dies, elBaix.cat informava que la Plataforma Salvem El Calamot- No al Pla de Ponent ha interposat un recurs contenciós administratiu davant el jutjat número 13 de Barcelona en contra de l’execució del projecte. Fonts jurídiques, consultades per elBaix.cat, han considerat “temerari” que el Ministeri comenci a invertir en la preparació del projecte de nova estació sense que la justícia s’hagi pronunciat.
Aquest passat divendres, el mateix dia que la ministra anunciava la nova estació del Pla de Ponent, el prestigiós catedràtic d’Ecologia de la UB, Narcís Prat, advertia, des de la cerimònia dels Premis de Reconeixement Cultural del Baix Llobregat, celebrada al Prat, sobre els perills que per a la sostenibilitat representa el projecte del Pla de Ponent. Partits com ERC i els Comuns s’oposen al Pla de Ponent.
Fotografia: Diari Ara