El president de Renfe, el socialista català Isaías Táboas (a la fotografia), va informar aquest dijous, 19 de gener, sobre les actuacions de la companyia a la xarxa de Rodalies de Barcelona, en el marc del primer Consell de Mobilitat de l’AMB del 2023.

Segons Táboas, la satisfacció dels usuaris de Rodalies està per sobre de la dels francesos, belgues o alemanys amb el servei ferroviari d’aquells països. El president de RENFE va destacar les accions que Adif, Renfe i el Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, encapçalat per l’excaldessa de Gavà, Raquel Sánchez, estan duent a terme en el marc del Pla “Transformem Rodalies”.  Táboas va remarcar que una tercera part de la inversió prevista ja ha estat adjudicada i va destacar inversions com la compra de cent nous trens o les grans obres com el soterrament de les vies de Renfe a Sant Feliu de Llobregat.

Táboas va explicar que, segons dades de l’informe  de “Comparaison Européenne de la ponctualité des services ferroviàries de voyageurs en 2018, 2019 et éclaitge 2020”, realitzat pel Ministeri francès de Transició Ecològica, Barcelona se situa entre les ciutats europees amb més bon índex de puntualitat en els seus serveis de rodalia (93’1%) i supera així Londres, Dublín, Brussel·les o Milà, entre moltes altres.  Tot i això, el president de Renfe va demanar “no caure en l’autocomplaença”.

L’altra cara de la moneda: queixes dels usuaris

Sembla que ens trobem davant un exemple clar de percepcions contradictòries entre el poder polític i la ciutadania. Les persones usuàries de Rodalies pateixen cada dia alteracions i retards en el servei i perden sovint la paciència.

Aquest darrer cap de setmana, per exemple, en el que van començar les afectacions en el servei en la línia R-4 entre Martorell i Cornellà, moltes persones, que entenen la necessitat de les obres que s’estan realitzant a Castellbisbal i a Sant Feliu de Llobregat, es van mostrar, però, indignades per la nul·la informació per part de RENFE: cap credibilitat dels anuncis de trens, mal funcionament dels taulells d’informació a les andanes, alteració d’horaris més enllà de les franges anunciades, trens curts plens de gom a gom en determinades hores… Potser caldria que el president de Renfe agafés el tren en algun municipi del Baix Llobregat: veuria que, efectivament, no hi ha motius per a l’autocomplaença.

Font: AMB

Fotografia: RENFE

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here