El passat dimarts, 14 de febrer, un dels lobbys partidaris d’ampliar aeroport del Prat va presentar públicament la seva proposta de construir una nova pista sobre el mar (a la fotografia), de la que elBaix.cat ja va informar la setmana passada.
Al Col·legi d’Economistes de Catalunya, els promotors de la proposta van auto-qualificar la seva idea de ”seriosa i brillant”. Durant l’acte es va fer pública una simulació àmpliament reproduïda per molts mitjans de comunicació. Els autors de la idea són l’enginyer i empresari Joaquim Coello, expresident de l’Autoritat Portuària de Barcelona, l’exconseller del Banc d’Espanya, l’economista Guillem López Casasnovas, i l’exconseller de la Generalitat Andreu Mas-Colell, prestigiós economista, principal promotor de les retallades aplicades pel govern de CIU fa uns anys, i prou conegut al Baix Llobregat per haver estat un dels màxims defensors del projecte d’Eurovegas, del magnat nordamericà Sheldon Adelson.
Després d’haver presentat el projecte al president de la Generalitat, Pere Aragonès, d’ERC, aquests dies l’estan explicant al PSC i a Junts.
Foment diu que no i proposa un nou aeroport a Vilafranca
Però aquest dijous, 16 de febrer, Foment del Treball es va desmarcar de la pista sobre el mar reivindicant el paper de la Comissió sobre el Prat que la patronal va crear i que té previst emetre les seves conclusions a l’estiu. Curiosament, un dels màxims impulsors de la pista marítima és Joaquim Coello, que forma part de la Comissió de Foment.
El president de Foment, Josep Sánchez Llibre, va afirmar que la seva proposta serà “més ecològica, sostenible i eficient”. Segons La Vanguardia, entre les les alternatives que estan estudiant destaquen la inicial d’AENA, la d’ampliar la tercera pista 350 metres cap a La Ricarda, la de construir un nou aeroport a Vilafranca del Penedès o la d’aprofitar millor el de Girona.
Sembla, doncs, que els partidaris d’ampliar l’aeroport del Prat només tenen clara una cosa: que volen ampliar-lo.
Fotografia: CCMA