Era evident que dues dimissions de càrrecs Raquel Sánchez tècnics no serien suficients per depurar responsabilitats dins del Ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana per l’escàndol dels trens dissenyats per prestar servei a Cantàbria i Astúries i que no haguessin pogut passar pels túnels.
La ministra Raquel Sánchez (a la fotografia amb Isaías Táboas), exalcaldessa de Gavà, s’ha vist obligada a cessar a la seva número 2, la secretària d’estat de Ministeri, Isabel Pardo de Vera, i a acceptar la dimissió del president de RENFE, el socialista català Isaías Táboas. Aquest, finalment, s’ha vist obligat a dimitir per l’afer dels trens del Nord i no per haver provocat la indignació de moltes persones usuàries de Rodalies de Catalunya, afirmant que aquest servei era dels més puntuals d’Europa. Segons diverses informacions s’havia produït, a més, un enfrontament entre Pardo de Vera i l’històric militant del PSC, Isaías Táboas, estret col·laborador del president Montilla i amb una llarga trajectòria en càrrecs de responsabilitat a la Diputació de Barcelona.
La pressió dels presidents d’Astúries i Cantàbria ha obligat a la ministra baixllobregatina a moure peça. Sánchez ha afirmat que “l’error es va detectar el febrer de 2021 i s’ha trigat molt a corregir-lo, un temps inassumible”. Els trens no s’han arribar a construir però l’errada retardarà fins el 2026 la seva entrada en funcionament.
Raúl Blanco, que va plegar com a secretari general d’Indústria fa dos mesos i que també és militant del PSC, serà el nou president de RENFE; David Lucas, serà el nou secretari d’estat del Ministeri.
Raquel Sánchez ha presumit de que “ha donat la cara des del primer moment” i ha considerat que amb aquests canvis la crisi queda tancada. Caldrà veure si els trens mal dissenyats no se l’emportaran a ella també.
Fotografia: EFE