El conseller delegat de Volkswagen, Thomas Schäfer, sembla considerar que la marca serà substituïda aviat per Cupra, però SEAT nega la seva propera desaparició
Aquests dies es celebra el Saló de l’Automòbil de Múnic des d’on el CEO del grup Volkswagen ha fet unes declaracions que han disparat les alarmes a SEAT ja que es podrien interpretar com la propera desaparició de la marca: “el futur de SEAT és Cupra”.
Schäfer ha explicat que l’empresa continuaria produint, però deixaria de fabricar automòbils, fet que no enganxava per sorpresa a les persones que segueixen de prop les notícies del món de l’automòbil doncs feia mesos que hi havia rumors i SEAT mateix havia predit que això podia passar.
La gran empresa amb fàbrica a Martorell, però, ha emès un comunicat negant rotundament la seva desaparició com a marca i com a fabricant de cotxes en benefici de Cupra, com a mínim a curt termini, i per tant, desmentint les declaracions de Schäfer.
Un portaveu de la marca ha assegurat “la marca SEAT és més forta que mai” i que les vendes han crescut un 18%, arribant als 199.000 utilitaris venuts. “Tenim la intenció d’actualitzar el SEAT Ibiza, Arona i León per continuar oferint cotxes híbrids endollables i de baix consum fins al final de l’era de la combustió. El moment de l’electrificació de SEAT arribarà i serà diferent. Hi estem treballant de valent”, asseguren.
Seat va anunciar al juliol la inversió de 300 milions per construir una fàbrica de bateries elèctriques a Martorell
El que sembla clar és que SEAT aposta per les seves instal.lacions de Martorell, com demostra que sigui el lloc escollit per construir-hi una nova planta de fabricació de bateries elèctriques.
La companyia hi invertirà 300 milions d’euros i donarà feina a més de 400 persones de forma directa i a unes 100 més de manera indirecta. La planta de 64.000 metres quadrats està previst que es posi en marxa al 2025.