El festival estrenarà al país les esperades i subversives ‘New Life’, ‘It’s a Wonderful Knife’, ‘Good Boy’ i ‘The Angry Black Girl and Her Monster’, entre altres.
El TerrorMolins tindrà una inauguració amb segell català amb ‘La mesita del comedor’, que es veurà per primera vegada a Catalunya després de ser premiada a prestigiosos certàmens de cinema de gènere.
L’estrena mundial del film serbi de terror rural ‘Mudbrick’ encapçalarà la sessió de cloenda del festival.
El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei obrirà la seva 42a edició amb l’estrena d’una de les pel·lícules catalanes més premiades de l’any: La mesita del comedor, del terrassenc Caye Casas, una comèdia terrorífica i cruel protagonitzada per David Pareja i Estefanía de los Santos que s’ha vist a alguns dels festivals del gènere més importants del circuit internacional, com el BIFFF de Brussel·les o el Macabro de Mèxic, on a més ha recollit diversos premis.
La mesita del comedor és el segon llargmetratge del director després de Matar a Dios (2017) —guanyador del Gran Premi del Públic al Festival de Sitges— i explica la baixada als inferns d’una parella de pares primerencs a partir de la compra d’una tauleta de menjador aparentment inofensiva. El film s’estrenarà a Catalunya a la sessió inaugural del TerrorMolins, que tindrà lloc a La Peni el divendres 3 de novembre.
Per la seva banda, la sessió de cloenda suposarà també l’estrena mundial de la pel·lícula sèrbia Mudbrick, de Nikola Petrovic. Es tracta d’un film protagonitzat pel conegut actor britànic Andrew Howard sobre un home que, després d’heretar una casa al seu poble natal, a Europa de l’Est, torna als seus orígens per descobrir els secrets del seu passat.
Secció Oficial: totes les dimensions del terror.
La principal selecció de llargmetratges a competició del festival contindrà algunes de les pel·lícules del gènere més esperades de l’any. A les ja anunciades It Lives Inside (Vive dentro), Vermin: La plaga, Sleep i Cuando acecha la maldad (When Evil Lurks), se sumen cinc títols més que combinen terror amb crítica social, humor negre i les dimensions paral·leles més indesitjables.
A Raging Grace, del debutant cineasta britànic Paris Zarcilla, Gran Premi del Jurat al festival SXSW, un secret tèrbol posa en perill els somnis d’una immigrant filipina que cuida un ancià malalt. La pel·lícula d’un altre debutant, John Rosman, tindrà la seva première espanyola al TerrorMolins. Es tracta de New Life, un thriller que creua dimensions, gèneres i línies argumentals i que ha estat molt celebrat per públic i crítica al seu pas per certàmens com el festival Fantasia.
Qui juga també amb dimensions paral·leles —i les seves terribles realitats— és el nord-americà Tyler MacIntyre a la seva darrera obra: It’s a Wonderful Knife. L’autor de l’aplaudida The Tragedy Girls torna a la tragicomèdia de terror amb una pel·lícula d’un singular esperit nadalenc que tindrà la seva estrena nacional al TerrorMolins.
El cinema espanyol també serà present a la Secció Oficial amb La espera, de F. Javier Gutiérrez, una pel·lícula amb un repartiment espectacular sobre un guarda d’una finca que accepta el suborn d’un caçador sense esperar que, de cop i volta, tota la seva vida tingui un tràgic daltabaix.
I d’Austràlia arriba la claustrofòbica You’ll Never Find Me, codirigida per Josiah Allen i Indianna Bell, on una caravana és l’escenari de la trobada entre un home i una jove misteriosa que arriba de nit, en plena tempesta.
Being Different: l’encant de la raresa.
La secció Being Different, que acull les propostes més heterodoxes del cinema de terror, suma dos nous títols als ja anunciats Me encontrarás en lo profundo del abismo, Tiger Stripes i Hostile Dimensions.
Es tracta de la turca The Funeral, d’Orcun Behram (The Antenna), que converteix el trajecte d’un cotxe fúnebre en el començament d’una espiral de mort i violència, i de la noruega Good Boy, de Viljar Bøe, una de les pel·lícules més provocatives de la temporada que gira al voltant d’una noia i la seva cita: un jove atractiu que la convida a casa… on coneixerà la seva “mascota”.
Bloody Madness: la subversió de la sang.
La secció més trash del festival ja havia anunciat Malum, Holy Shit! i Perpetrator, i ara fa quatre noves incorporacions amb una clara vocació de subvertir rols de gènere. Una d’elles és The Wrath of Becky, de Matt Angel i Suzanne Coote, segona part de Becky on la seva protagonista, una bel·ligerant adolescent, s’enfronta i rega de sang una organització feixista.
The Angry Black Girl and Her Monster, de l’estatunidenc Bomani J. Story, és una revisió rabiosament contemporània de Frankenstein protagonitzada per una jove afroamericana que es rebel·la contra la mort i les violències socials que l’assetgen. A The Sacrifice Game, de la també estatunidenca Jenn Wexler, unes adolescents han de passar el Nadal de 1971 en un internat assetjat per una secta homicida que les obliga a defensar-se a matar o morir, i a la comèdia romàntica de terror The Last Video Store, de Cody Kennedy i Tim Rutherford, una cinta maleïda fa cobrar vida als personatges malvats del cinema de terror, als quals s’haurà d’enfrontar una parella en un videoclub local.
Fora de competició es projectarà una pel·lícula molt especial: la japonesa Door de Banmei Takahashi. Considerada pionera del subgènere home invasion, l’obra de Takahashi va estar perduda durant 35 anys i fa poc se n’ha recuperat una còpia, que es podrà veure al TerrorMolins.