ADIF ha anunciat s’inicia l’excavació del túnel en mina (sota terra), amb inici a la carretera de la Sànson i finalç a la plaça de l’Estació. Aquestes tasques en el marc de les obres del soterrament donen continuïtat a les ja executades fins ara amb el procediment de pantalles de pilons i excavació sota coberta
En aquesta fase de les obres s’excavaran 67.000 m3 de terres i s’utilitzaran 7.800 m3 de formigó projectat amb fibres i 19.965 m encavallades per al sosteniment. A més, s’executaran 13.188 m de micropilones, a més de 12.800 m3 de formigó i 29.079 kg d’acer.
El sector en mina té una longitud de 654 metres, dels gairebé 2 km del total del tram integrat. La resta es realitza mitjançant pantalles, de les quals ja s’han col·locat el 80%.
Amb aquesta actuació s’ha iniciat una nova fase de la integració del ferrocarril al municipi de Sant Feliu de Llobregat, que requereix de treballs diürns i nocturns dins el túnel.
Es treballa en torns, les 24 hores de dilluns a diumenge i la sortida i entrada de camions d’obra es farà, com fins ara, per la carretera de la Sànson des de i en direcció al carrer de Laureà Miró.
Durant tota l’excavació es controlarà l’evolució de l’execució, tant interiorment-amb la mesura de convergències i seguiment topogràfic-, com exteriorment, amb els instruments d’auscultació instal·lats.
L’àmbit de l’obra que ADIF està duent a terme comprèn uns 2,975 km entre els termes municipals de Sant Feliu de Llobregat i Sant Joan Despí, dels quals 1,970 km seran soterrats. La zona d’actuació de les obres abasta des del pas inferior del carrer d’Agricultura fins a l’entorn del pas sota l’autopista B-23.
Font: Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat