La inauguració, les sessions de curtmetratges de Secció Oficial i TerrorKids, i la projecció de ‘Cuando acecha la maldad’, registren plens absoluts que certifiquen la millor arrencada de la història del festival.
La directora i productora barcelonina Mar Targarona va recollir el reconeixement honorífic en una jornada dedicada al cinema català.
‘The Holy Yield’, de Diego Collado Castells, guanya el Premi el millor curtmetratge de la secció Ç-Trencada, i ‘Co-haunting’, d’Adrián Carande, Pepe Rico i Paula Sánchez Álvarez, el Premi del Públic.
Per primera vegada, la secció infantil té també palmarès, amb el Premi del Jurat Jove a ‘Hector’s Hell House’ i el Premi del Públic a ‘At the Window’.
El Festival de Cine de Terror de Molins de Rei ha finalitzat el seu primer cap de setmana amb uns registres extraordinaris de públic, que ha omplert el pati de butaques del Teatre de La Peni en vàries de les seves sessions. La inauguració, amb La mesita del comedor, i la sessió de Cuando acecha la maldad, van penjar el cartell d’entrades exhaurides, i les de curtmetratges de Secció Oficial i TerrorKids, van omplir la pràctica localitat de les entrades.
A prop van estar les sessions de V/H/S/85, Sleep i Ç-Trencada. Tot plegat suposa la millor arrencada del TerrorMolins en les seves 42 edicions, sumant més de 2.500 espectadors, comptant només projeccions, en el primer cap de setmana.
Els primers dies de certamen van estar marcats també per l’homenatge a Mar Targarona, Premi Honorífic del festival d’enguany. La cineasta barcelonina va presentar la seva darrera pel·lícula, El cuco, en una jornada dedicada al cinema català, i va agrair el reconeixement i el guardó, dissenyat per l’escultora i forjadora Berta Canals Vilanova.
Premi de Ç-Trencada i TerrorKids
La nit de dissabte es van entregar els premis de la secció Ç-Trencada després de la projecció de la selecció d’aquest any, valorada pel jurat format per la Laia Aubia, Max Calvera i Mentxu Sesar. El Premi al millor curtmetratge va a ser per The Holy Yield, de Diego Collado Castells, “per la seva aposta valenta en el llenguatge i per la seva intel·ligència en l’ús de les eines cinematogràfiques”. El Premi del Públic de la secció va anar a parar al curt Co-haunting, d’Adrián Carande, Pepe Rico i Paula Sánchez Álvarez.
El matí de diumenge va començar amb la secció infantil TerrorKids, amb una platea plena d’infants i famílies que van gaudir de dues sessions de curtmetratges i que per primera vegada rebien premi. El Premi del Públic Caca a la Butaca, que es mesurava amb un comptador de decibels segons l’ovació que rebia cada film, va ser pel suec At the Window, de Tomas Stark i Peter Larsson, i el Premi del Jurat Jove, que decidien un grup de joves cinèfils després de fer un taller impartit per Agustí Lloberas on s’explicaven els principals criteris i eines per a ser un bon jurat de festival, va ser per l’estatunidenca Hector’s Hell House, de John Adam Krueger.
La jornada dedicada a infants i adolescents va finalitzar amb la projecció del llarg No tengas miedo (Cobweb), de Samuel Bodin, programada per un grup de joves i dedicada al públic que tot just se submergeix en el cinema de terror.
Durant el diumenge també van tenir lloc, a la Pista de La Peni, diverses activitats professionals, com la xerrada sobre muntatge en el cinema de terror impartida per Gerard Vila o la taula rodona “Bruixa, més que bruixa!”, amb Carme Puche Moré, Sergio Álvarez-Napagao, Magdalena Oliver i Vibha Daryanani Melwani, on es parlava de l’imaginari col·lectiu i de les interrelacions amb el món del setè art cap a la figura de la bruixa.