Aquest 7 de gener nombrosos comerços van mantenir la tradició de començar el període de rebaixes, tot i que aquest fa anys que està liberalitzat. El fet que fos diumenge, va atreure un gran nombre de gent, a diferència d’altres anys en què queia en dia feiner.

Des de poc després de les 10 h, van ser molts els compradors que van sortir a buscar descomptes, que van del 30 fins el 80%. “Els Reis em van portar diners per aprofitar-los avui amb productes més barats”, va explicar a l’ACN en Pol, de Santa Coloma de Cervelló, que va passar el matí fent compres al centre comercial Splau de Cornellà de Llobregat. Altres clients van aprofitar per fer canvis dels regals que els hi havien portat Ses Majestats.

“Hem pensat en venir a primera hora per no trobar gaire gent, però hem flipat: eren les 10 h i quasi no hi havia lloc lliure a l’aparcament”, va apuntar la Brugués, que va acudir al centre comercial amb el seu marit i la seva filla per fer alguns canvis. Si bé aquesta família va assegurar que cada any acostumen a aprofitar el primer dia de descomptes posteriors a Reis, consideren que aquest any “ha influït molt” que el 7 de gener fos en diumenge a l’hora d’atraure un gran nombre de compradors.

És el cas de l’Alícia i l’Aina, la mare i filla de Sant Joan Despí, van voler treure suc d’aquest festiu “ja que molt sovint les rebaixes comencen un dia laborable”. “Hi ha coses bastant rebaixades, però hi ha moltíssimes cues”, comentava la mare.

Al mateix centre comercial, el Carles i en Quim, pare i fill, passejaven camí de fer alguns canvis. “A mi els Reis m’han encertat tots els regals, però sempre hi ha roba que es pot trobar a millor preu a partir d’avui”, comentava el petit, mentre el pare va celebrar que les rebaixes permetin canviar a millor preu algunes peces de roba de talla equivocada.

Els petits grups d’amics i les famílies van ser el perfil predominant a la zona visitada per l’ACN. Com el Pol, que va acudir a les rebaixes amb els seus pares i germans, i es van dividir en petits grups per aprofitar millor el matí en funció dels interessos de cadascú. Tots ells, volien gastar de la millor manera els diners que els havien portat els Reis.

En altres casos, els compradors van comparar les ofertes que van trobar pel Black Friday. Com l’Enola, que va anar de botigues a finals de novembre i ahir hi va tornar.  “Al Black Friday vaig veure jerseis amb un descompte del 20% que ara arriba al 40%”, va comentar.

Als aparadors de les botigues, els rètols de grans dimensions anuncien descomptes que van del 30% fins el 80% en els casos més agosarats. A l’establiment de roba esportiva JD, el seu responsable, Eric Quiles, va assegurar que aquesta campanya arriba amb més producte rebaixat. Va detallar que “el Nadal ha estat una campanya molt bona” però que la companyia ha reforçat l’estoc per oferir més bicoques als clients a partir d’aquest diumenge.

Aquest treballador va pronosticar que aviat s’esgotaran els productes més rebaixats “perquè els primers dies els compradors són molt impulsius”. En aquest sentit, constata que molts compradors agafen ràpid els productes que els criden l’atenció i deixen per a més endavant els canvis de Reis “per intentar estalviar temps a les cues i poder anar més ràpid de botiga en botiga”.

Font: ACN

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here