La revetlla de Sant Joan de l’any passat la manca de previsió de l’Ajuntament de Sant Feliu de Llobregat i d’ADIF, que just abans que s’iniciés l’enderrocament de l’antiga estació de RENFE no van adoptar mesures de vigilància, va permetre que l’edifici fos ocupat. La intenció de la primera persona que va protagonitzar l’acció, a la que després s’hi va afegir altra gent, era protestar contra l’enderrocament de l’edifici que data de 1854, tot i que al llarg dels anys ha estat profundament alterat. Aquest dimarts, 9 de gener, al migdia, la manca de previsió, en aquest cas dels ocupants, que no eren a l’estació, ha permès que aquesta fos desallotjada; quan s’hi han presentat ja no han pogut entrar.
En presència dels Mossos d’esquadra que portaven una ordre del Jutjat, els treballadors d’ADIF han tret de l’estació les pertinences dels ocupants (a la fotografia) i han deixat les instal·lacions a punt per l’enderrocament, que ja ha començat. Tot i que els ocupants han al·legat que el tema es trobava pendent de judici, ADIF ha manifestat que es tractava de dos processos diferents i que un jutjat administratiu ha autoritzat l’empresa a entrar a l’edifici per poder iniciar les obres previstes.
Sis mesos d’endarreriment en los obres del soterrament
Malgrat l’Ajuntament de la ciutat havia manifestat en diverses ocasions que l’ocupació no alterava els plans previstos de les obres de soterrament, ADIF en un comunicat ha afirmat que la protesta ha retardat més de sis mesos les obres, ha incrementat el seu cost i ha afectat els viatgers de la línia R4.
La previsió és que l’antic edifici sigui substituït per una moderna estació soterrada que, d’acord amb la consulta popular realitzada l’any 2021 en la que van participar 6.299 persones, inclourà elements de record de la vella estació. El pressupost del soterrament de les vies del tren a Sant Feliu de Llobregat, una vella reivindicació de la ciutat des dels anys setanta, frega els 66 milions d’euros, i la nova estació està pressupostada en 9’7 milions més.
Fonts: CCMA i ADIF
Fotografia: CCMA
L’estació provisiónal per poder fer les obres s’havia de posar en servei el juliol del 2022 i va començar a funcionar a l’abril de 2023. Nou mesos de retard. Si abans de la ocupació portava nou mesos de retard i ara després de la ocupació en porta sis, això és un èxit. Que la tornin a ocupar i potser s’ acabaran les obres sense retard.