La de Corbera va arribar a rodar en quarta posició absoluta a la darrera etapa, però va perdre al voltant de 12 minuts amb un contratemps tècnic i va haver d’aminorar la marxa en els darrers 200 quilòmetres. Va finalitzar la 10a etapa a la 23a posició absoluta com a millor pilot espanyola, i a la general va recuperar part de la diferència que tenia amb el segon de la categoria de cotxes 4×2

“Hem començat molt bé; m’he sentit amb confiança i Maurizio ha navegat perfecte. Ens queda un sabor agredolç, perquè avui era un d?aquells dies per acabar entre els deu primers”.

“Hem perdut molt de temps per un problema amb el sistema d’autoinflat que ens ha deixat sense rodes de recanvi”.

La desena etapa del Ral·li Dakar 2024 Va ser testimoni d’una nova gran actuació de Laia Sanz, que va estar a punt de donar la campanada i aconseguir un resultat inèdit per a ella des que es passés el 2022 a la categoria de cotxes. La de KH-7 va arribar a rodar en quarta posició absoluta, però dues punxades per un problema tècnic amb el sistema d’autoinflat de les rodes van endarrerir la marxa. Finalment, la pilot espanyola de l’astara Team va acabar 23a, com a millor pilot espanyola, i tercera de T1.2.

Contratemps al marge, la jornada va deixar dues bones notícies. La primera: Laia Sanz és capaç de rodar dins del Top 10 quan les circumstàncies ho permeten, llegiu característiques del terreny i condició del vehicle, en aquest cas l’astara 02 Concept. La segona és que la 13 vegades finisher del Dakar i el seu copilot Maurizio Gerini van recuperar 6 minuts i 25 segons al segon classificat de la categoria de dues rodes motrius, el francès Christian Lavieille, a qui tenen ara a 45 segons. La mateixa distància és la que ara els separa del Top 15 absolut de la general, després que perdéssin una posició.

L’especial va arrencar de manera immillorable per a la catalana, que des del principi es va sentir molt còmoda amb el cotxe i el terreny per atacar al màxim: “Hem començat molt bé; m’he sentit amb confiança i Maurizio ha navegat perfecte. Hem anat molt ràpids, però segurs, vigilant de no punxar i de no cometre cap error”.

Al quilòmetre 39, el duo hispanoitalià va arribar a marcar el quart millor crono, a 34 segons de Guerlain Chicherit, que liderava la prova en aquells moments i es va acabar imposant. Poc després van començar els contratemps que van condicionar la resta de l´especial.

“Al quilòmetre 50, aproximadament, hem parat a canviar una roda, i al cap d’uns 90 quilòmetres, hem hagut de substituir l’altra del mateix costat. És aquí quan hem vist que teníem un problema amb el sistema d’autoinflat i hem hagut de desmuntar-lo. Entre una cosa i l’altra, hem perdut uns 12 minuts. A més, els darrers 200 quilòmetres, hem hagut d’anar més lents i amb molt estrès per evitar una altra punxada, perquè ja no teníem més rodes de recanvi. És una llàstima i ens queda un sabor agredolç, perquè ho hem fet molt bé, i avui era un d’aquells dies per acabar entre els deu primers, però de vegades no hi ha premi. Tot i així, estem contents, perquè hem sabut resoldre bé la situació i, malgrat tot, hem pogut recuperar força temps a Lavieille”, va comentar Laia Sanz.

Per a la de KH-7 i Gerini no hi ha més opció que seguir lluitant, els darrers dies de carrera, per quallar una altra bona actuació i reconquerir la segona posició de la categoria T1.2. L’11a etapa, entre Al-Ula i Yanbu, serà l’últim gran plat fort d’aquest Dakar, potser el més dur i exigent dels cinc celebrats a l’Aràbia Saudita.

L’especial, de 480 quilòmetres, es preveu molt dura, amb un terreny trencat i pedregós que obligarà a cuidar molt les rodes per no punxar.

Classificació etapa:

1. Guerlain Chicherit (Toyota) 03h 19’27”

2. Brian Baragwanath (Century) +05’43”

3. Benediktas Vanagas (Toyota) +06’04”

4. Eugenio Amos (Toyota) +06’04”

5. Romain Dumas (Toyota) +07’12”

23/3 (T1.2). Laia Sanz (astara) +24’40”

Classificació general:

1. Carlos Sainz (Audi) 41h 35’12”

2. Sébastien Loeb (Prodrive) +13’22”

3. Lucas Moraes (Toyota) +01h 02’44”

4. Guillaume De Mevius (Toyota) +01h 27’09”

5. Guerlain Chicherit (Toyota) +01h 47’55”

16/3 (T1.2). Laia Sanz (astara) +04h 13’55”

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here