Jordi Juvanteny de Sant Feliu de Llobregat, José Luis Criado y Xavi Ribas, s’han convertit en els primers guanyadors de la nova categoria impulsada pel programa Dakar Future; després de més d’una trentena de participacions al Dakar. Per la seva banda, Laia Sanz i el seu copilot Maurizio Gerini han completar el rally entre els 15 primers de la general absoluta i amb podi a la seva categoria, T1.2 Ultimate. La pilot de Corbera ha arribat a la meta en les catorze participacions i després d’onze edicions brillant en motos, continua consolidant-se en les quatre rodes
Jordi Juvanteny
L’equip de Juvanteny va ser el més ràpid de la darrera etapa i va acabar amb 17 punts d’avantatge sobre els segons classificats.
El MAN 6×6 va completar gairebé 1000 quilòmetres cronometrats alimentat amb el sistema híbrid de combustible d’Hidrogen i HVO.
En declaracions a la premsa, el santfeliuenc Jordi Juvanteny va dir: “Ens fa una il·lusió inexplicable haver estat els guanyadors de la nostra categoria. Hem fet el millor temps a l’especial i això tanca una actuació impecable per part de tot l’equip”.
El KH-7 ECOVERGY Team ha fet història en proclamar-se el primer guanyador de la categoria Mission 1000. Jordi Juvanteny, José Luis Criado i Xavi Ribas han demostrat ser els més ràpids i regulars de la seva categoria, i han completat els poc menys de 1000 quilòmetres cronometrats dels quals constava la prova a molt bon ritme i sense pràcticament cap error.
Laia Sanz
Pel que fa a la pilot de Corbera, “Catorze de catorze”, així titulava part de la premsa esportiva les peces sobre la seva participació al Dakar 2024.
Laia Sanz ha aconseguit acabar un altre Dakar i després de les seves onze grans edicions en la categoria de motos, continua consolidant-se en la categoria de cotxes.
La seva tercera participació en quatre rodes ha resultat espectacular: no només ha pujat al podi en la seva categoria, T1.2 Ultimate, amb el buggy de dues rodes motrius del Team Astara, sinó que ha aconseguit finalitzar dins del top quinze absolut.
Després de dues setmanes esgotadores, al més dur dels cinc Dakar saudites, Laia Sanz i el seu copilot Maurizio Gerini han mostrat una gran regularitat, convertint-se en una de les referències entre els cotxes de dues rodes motrius i competint amb els T1+ malgrat els seus desavantatges, especialment a les dunes.
Font: Astara i FotoP / A.S.O.